48 sonuçtan 1 - 15 arası gösteriliyor
Pazartesi, 12 Ekim 2015 04:15
Osman Çutsay

Eşik atlanmış, insani tüm frenler patlamıştır; öyle görünüyor. Akan kanı başka türlü yorumlamak güç.

Artık geri dönüş hiç yok. Anladık: Kaos kapitalizmin yegâne yol haritasıdır. Kapitalizmden kopuşu aramayan, bu tür imha eylemlerine neredeyse davet çıkarıyor. Oradayız.

Salı, 20 Ekim 2015 09:00
Özgür Şen

AKP devrilsin tabii…

Ülkenin başına çöreklenmiş bu hırsız ve katil çetesinin iktidardan bir an önce uzaklaştırılmasını istemek, Türkiye'de insani bir sorumluluk artık.

Peki ama AKP'nin nasıl alaşağı edileceğinin bir önemi yok mu? Bunun hangi koşullarda gerçekleştiğinin, kimin yaptığının…

Salı, 06 Ekim 2015 09:45
Özgür Şen

Türkiye beklentilerin asgaride tutulduğu bir seçime doğru ilerliyor. Beklentiler asgaride tutulduğu için de seçim ülke siyasetini olağan ölçülerde hareketlendirmiyor. Ülkede bir açıdan bakıldığında seçim atmosferi oluşmuyor, ama unutulmasın daha yaz başında bir genel seçim geçirmiş ve seçim atmosferinden hiç çıkmamış bir ülke burası.

Pazartesi, 05 Ekim 2015 08:45
Osman Çutsay

Olur mu gerçekten? Mümkün müdür? İsteyen var mı?

Perşembe, 15 Ekim 2015 01:45
Ali Rıza Aydın

İlkbahardı… Ülkeyi yönetilemezlik batağına sokanlar, düzenleri adına kriz ve korku içindeydi. Afra tafrayla, kavga döğüşle çıkardılar İç Güvenlik Kanununu.

Görünürdeki dertlerini kanun gerekçesine döktüler…

Cuma, 02 Ekim 2015 09:30
Kemal Okuyan

Erdoğan çok değişti, eskiden şöyleydi de şimdi böyle oldu demekten sıkılmıyor liberallerimiz. Halt ettik, halkı da aldatmış olduk diyememenin ötesidir bu. Değişebiliyorsa, bir daha değişebilir düşüncesini de yansıtır bu yaklaşım. Nitekim, arada fırsat bulup AKP’yi fabrika ayarlarına davet edenlere rastlıyoruz.

Perşembe, 15 Ekim 2015 01:30
Aydemir Güler

Haziran 2013’de kabak gibi ortaya çıkmıştı bölünme. Bir taraf hayatı, uğrunda ölecek kadar ciddiye alıyor, ama hayatın tadını çıkartmasını da biliyordu. Diğer taraf “adamın bir tarafının kılı” olmakla övünecek denli zavallı, yalancı, zalimdi. Birinci tarafta kalite vardı. İkincisinde siyaset aptalca ve aptallar için yapılıyordu.

Pazar, 25 Ekim 2015 08:45
Mehmet Bozkurt

Yavuz Aslan’ın, Yalçın Küçük hariç Türkiye solunun hemen hemen yok saydığı hacimli denebilecek ve bana göre de TKP üstüne yazılmış en derli toplu, en ayrıntılı bir çalışması var: “Türkiye Komünist Fırkası’nın Kuruluşu ve Mustafa Suphi.”

Pazartesi, 26 Ekim 2015 09:15
Osman Çutsay

Seçimin sonucu belli. Belki bu sandık oyununun hiçbir önemi olmadığı için sonuç belli.

Salı, 13 Ekim 2015 02:00
Nevzat Evrim Önal

Türkiye sonu bugüne çıkan yola 2003 Kasımında iki sinagog ardından da HSBC genel merkezi ve İngiltere konsolosluğu havaya uçurulduğunda girdi.

Salı, 27 Ekim 2015 01:30
Nevzat Evrim Önal

AKP ve AKP’lilere sosyal medyada çakmanın bizi kendine müptela eden, dayanılmaz bir hafifliği var. Otobüste ya da serviste trafiğin açılmasını beklerken, işten kaytarırken veya arkadaşlarla sohbet sarmadığında telefonu açıp yardırıyoruz.

Çarşamba, 21 Ekim 2015 02:30
Ahmet Mümtaz İdil

Herkesin bildiği gibi Türkiye sıkıntılı bir dönemden geçiyor ve insanlar her anlamda soluk almak için bir kurtuluş noktası arıyor. Bu arayışlar zaman zaman dostlukları da bozuyor, düzgün ilişkileri de, sokakta yürüyüşü, otobüse binişi, bakkaldan alışverişi de...

Pazartesi, 19 Ekim 2015 08:45
Aydemir Güler

1970’lerde Türkiye’de politizasyon sol açısından sorunluydu. Temel olarak da sol, kitlesel politizasyonu iktidar perspektifiyle karşılayamadığı için… Önceki on yılda sosyalist devrimci TİP iktidarı düşünüyordu. Asker-sivil aydın zümre diyen MDD’ciler de bir biçimde iktidarı düşlüyorlardı.

Pazartesi, 26 Ekim 2015 09:15
Aydemir Güler

Solda okuma oranının yüksekliği göreli bir durum. Nüfusun büyük kesiminin televizyonla idare ettiği, orta sınıfın internete “baktığı”, kalabalık bir bölmenin “kitap=Kuran” modunda yaşadığı yerde, sol gece gündüz elde kitap varmış gibi görünür.

Pazartesi, 12 Ekim 2015 08:30
İzzettin Önder

Düşünüyorum da, ben devlet başkanı olsa idim Nobel almış olan bir eski vatandaşıma nasıl bir kutlama mesajı gönderirdim. Düşünüyorum da, Prof. Aziz Sancar'a mesaj gönderirken vatandaşlarımın yüzüne nasıl bakardım! Böyle bir anı yaşamadığım için kendimi görece mutlu hissediyorum.

Pages