66 sonuçtan 1 - 15 arası gösteriliyor
Perşembe, 03 Aralık 2015 01:00
Aydemir Güler

Rusya’nın Suriye’ye askeri müdahalesi Putin’in kararıyla başladı sanmayalım. Çok eksik olur, çünkü öncesinde Suriye halkının direnişi vardır. Alçakça bir uluslararası kuşatmayla çözülmeye uğrayan Suriye direndi ve çözülmeyi geri çevirebileceğini değilse de, bu kampanyanın önünde diz çökmeyeceğini gösterdi. Dünya Suriye’de düğümlendi.

Pazartesi, 14 Aralık 2015 08:15
Aydemir Güler

Perşembe günkü yazıdan, solun tasnifinden devam edebilmek için biraz daha eteklerimdeki taşları dökmem gerekecek.

Perşembe, 24 Aralık 2015 11:15
Aydemir Güler

Son günlerde izlediklerimiz, okuduklarımız, duyduklarımız bu pilavın daha çok su kaldıracağını söylüyor. Büyük hesaplaşmaya doğru akmaya devam eden dünya siyasetinde neler olmuyor ki!

ABD içinde yıllardır Beyaz Saray’la anlaşamayan asker muhalefeti, Suriye savaşının en sıcak günlerinde Şam’a istihbarat sızdırmış örneğin. Dolayımlı aracıları arasında Almanya da varmış… İnanırım!

Perşembe, 17 Aralık 2015 08:15
Aydemir Güler

Nerden çıktı geçen hafta, şu “Tayyipçi HDP’liler” tartışması?

Demirtaş’ın damarına basıldığı kesin de, birilerinin zaten AKP’ci oldukları için milletvekili olduğu türünden sözler, neredeyse ajanlık anlamına yorulabilir. (Nezaketimden ve o tarafı beni pek ilgilendirmediği için “neredeyse” diyorum.)

Perşembe, 12 Kasım 2015 07:00
Aydemir Güler

“Restorasyon lazımsa onu da biz yaparız.” Türkiye’nin garantici egemenlerine uygun ve hatta tarihsel örnekleri bol olan bu yaklaşımın, Erdoğan’ın diline nasıl bir meydan okuma biçiminde yansıyacağını tahmin edebiliriz: Restorasyonu en iyi biz biliriz bee...

Pazartesi, 30 Kasım 2015 08:00
Aydemir Güler

Seçimden sonra hep aynı soru veya beklenti: İstikrar! Her seçimden sonra...

İstikrara kavuşacak mıyız? Ah, seçimden önce ortalık ne de karışıktı, bir geçse de…

Bu kadar kısa sürede yanıtın oluştuğu görülmüş şey mi? Kasım ayı boyunca Türkiye öldü öldü dirildi. Bazılarımız dirilemedik… Yanıt tüm berraklığıyla sadece bir ayda şekillendi. Yok istikrar falan.

Salı, 10 Kasım 2015 00:15
Aydemir Güler

Sosyal-demokrasilerimizin ve onların parçası “sol”un acelesinin olmadığı anlaşılıyor. Olağan kongreler yapılacak, yani biraz zaman kazanılacak…

Perşembe, 05 Kasım 2015 01:30
Aydemir Güler

Demiştim ya; Türkiye’de sol hiç bu kadar parlamentarist olmamıştı… Kendine marksist-leninist diyen bir bölüm solcusu böyle olan bir ülkenin muhalefeti, sivil toplumu, “tarafsız” medyası ne yapsın! Pazar akşamına kadar mangalda kül bırakmayan “demokrasi güçleri” muhteşem bir dönüşle AKP aklayıcısı haline geldiler.

Pazartesi, 02 Kasım 2015 08:15
Aydemir Güler

Milli iradeye saygıymış, demokrasi kültürü öyle gerektirirmiş, hukukun üstünlüğüymüş… Palavra!

Bu süslü yorumlar, parlamentoda süsü dökülen demokrasi oyunu kadar yalandır. Yalan; veya inanmadıkları şeyleri dile getiriyorlar. Her durumda işin aslı başka.

Perşembe, 19 Kasım 2015 09:30
Aydemir Güler

Yoksa teorik yaşayan mı demeli? Görsev tevazusu, Görsev kalitesi, Görsev kolektivizmi gibi betimleme terimleri mi icat etmeli?

Perşembe, 15 Ekim 2015 01:30
Aydemir Güler

Haziran 2013’de kabak gibi ortaya çıkmıştı bölünme. Bir taraf hayatı, uğrunda ölecek kadar ciddiye alıyor, ama hayatın tadını çıkartmasını da biliyordu. Diğer taraf “adamın bir tarafının kılı” olmakla övünecek denli zavallı, yalancı, zalimdi. Birinci tarafta kalite vardı. İkincisinde siyaset aptalca ve aptallar için yapılıyordu.

Pazartesi, 19 Ekim 2015 08:45
Aydemir Güler

1970’lerde Türkiye’de politizasyon sol açısından sorunluydu. Temel olarak da sol, kitlesel politizasyonu iktidar perspektifiyle karşılayamadığı için… Önceki on yılda sosyalist devrimci TİP iktidarı düşünüyordu. Asker-sivil aydın zümre diyen MDD’ciler de bir biçimde iktidarı düşlüyorlardı.

Pazartesi, 26 Ekim 2015 09:15
Aydemir Güler

Solda okuma oranının yüksekliği göreli bir durum. Nüfusun büyük kesiminin televizyonla idare ettiği, orta sınıfın internete “baktığı”, kalabalık bir bölmenin “kitap=Kuran” modunda yaşadığı yerde, sol gece gündüz elde kitap varmış gibi görünür.

Pazartesi, 12 Ekim 2015 04:30
Aydemir Güler

10 Ekim yeni bir durumdur. Türkiye siyaseti büyük tarihsel dönemeçleri hiç sessiz sakin almadı. Kansız dönüşüm hatırlıyor musunuz?

Perşembe, 29 Ekim 2015 08:30
Aydemir Güler

Ama zevk meselesi değil. O kadar da değil!

Pages