53 sonuçtan 1 - 15 arası gösteriliyor
Çarşamba, 14 Mayıs 2014 12:52
Manisa'nın Soma ilçesinde meydana gelen maden faciasının ardından TKP Muğla Örgütü'nden açıklama geldi. Yapılan açıklamada "Acımızı yüreğimize gömmüyoruz. Hem katil, hem hırsız olan AKP diktatörlüğünden hesap soracağız" denildi.

Türkiye Komünist Partisi Muğla Örgütü'nün 'Özelleştirmek ölüm demektir!' başlıklı açıklaması şöyle:

Cuma, 23 Mayıs 2014 11:31
Yiğit Günay

Cakarta’dan Tokyo’ya havalanan uçakta, Japon genlerinin kısa, tıknaz vücut yapısını miras almış, düşünceli, hatta düşünceli biraz hafif kalır, ne yapacağını bilemez halde bir adam oturuyordu. “Sürekli terliyordum”, sonradan böyle anlattı o uçuşu.

Pazartesi, 12 Mayıs 2014 12:37
Kemal Okuyan

Araya Rusya yazıları girdi, oysa niyetim 5 Mayıs’ta gazetemizde yer alan “Sosyalizmin Toplumsal Ajanları” başlıklı yazıda ele aldığım konuyla devam etmekti. Üzerinden bir hafta geçtikten sonra, bana hâlâ bu konuyla ilgili yazma cesareti veren, okurlardan gelen sorular.

Çarşamba, 07 Mayıs 2014 11:56
Kemal Okuyan

Rusya, ABD’nin üzerine üzerine gidiyor…

Diplomasi cephesini biliyorduk. Silah endüstrisi, savaşma yeteneği açısından iki ülke arasındaki mücadeleyi de… Ekonomik çıkarların nasıl karşı karşıya gelip, nasıl sürtünmeye başladığı ise herkesin malumu…

Neydi mesele?

Pazartesi, 05 Mayıs 2014 11:08
Aydemir Güler

Neredeyse bir yıl olacak... Tartışmaya devam etmek durumundayız Gezi’yi.

Pazar, 18 Mayıs 2014 13:12
E. Attila Aytekin

Kapitalizmin 20. yüzyılın son çeyreğinden itibaren belirgin bir eskiye dönüş yaşadığı tespiti sıklıkla yapıldı. Bu eskiye dönüş hem ideolojik anlamda hem de somut toplumsal üretim ilişkilerinde geçerli.

Çarşamba, 14 Mayıs 2014 12:09
Soma'da yaşanan maden faciasına Türkiye'nin her köşesinden tepkiler yağıyor.

(soL - Haber Merkezi) Manisa Soma'da meydana gelen maden faciasında ölüm haberleri gelmeye devam ederken, akşam saatlerinden başlayarak Türkiye'nin dört bir yanından tepkiler yağıyor.

TKP Muğla örgütünden açıklama
Türkiye Komünist Partisi Muğla İl Örgütü bir açıklama yayınlayarak "Özelleştirmeler ölüm demektir" dedi.

Salı, 06 Mayıs 2014 11:00
Aydemir Güler

Bir aydır haftada ikiden altıya çıkan köşe yazılarımı ilk kez önceki gün “sektirdim”. Cumartesi günü yazmaya fırsat bulamayınca, pazar yayınlanması gereken yazı pazartesiye kaydı.

Bu kadar kusur olur diyemeyecek bir gazete çıkartıyoruz.

Pazartesi, 05 Mayıs 2014 11:17
Kemal Okuyan

Sosyalist hareket nerede tıkanıyor?

Bu soruya değişik yanıtlar verilebilir. Biri doğru olacak diye bir kural yok. Sorunlar birbirinden kolay kolay ayrıştırılamayacak ölçüde iç içe geçmiş durumda.
Önce elde ne olduğundan, kazanımlardan, geleceğe umutla bakmamızı sağlayandan başlamalı.

Salı, 27 Mayıs 2014 11:30

"Her şey ortada nasıl hala AKP’yi destekliyorlar" naifliği artık bir zafiyetin ifadesinden başka bir şey değildir. İdeolojik bir netlik ve açık bir tavırdan bahsediyorsak, AKP karşıtı hareketin çizgiyi nereye çektiği net olmalıdır. Çizgi, anlamaktır, karar vermektir, yalpalamamaktır.

Çarşamba, 14 Mayıs 2014 19:41
Soma'da yüzlerce madencinin ölümüyle sonuçlanan iş cinayetiyle ilgili Toplumcu Mühendisler ve Mimarlar Meclisi'ni bir açıklama yayınladı.

Toplumcu Mühendisler ve Mimarlar Meclisi'nin açıklaması şöyle

"Acımız ve öfkemiz çok fazla... Soma katliamı geliyorum demişti!

Çarşamba, 07 Mayıs 2014 12:07

Geçtiğimiz günlerde duyduk kurulduğunu Ateizm derneğinin.

Kurulmasına sevindik hatta bu kadar geç kalınmasına da hayıflandık

Cuma, 23 Mayıs 2014 17:42
Cenk Saraçoğlu

22 Mayıs’ta Galatasaray Üniversitesi Sosyoloji Bölümü tarafından, “Aşağısı Yukarısı Arasında Orta Sınıflar” başlığı altında düzenlenen çalıştay, orta sınıf kavramı üzerine tartışmaların Türkiye’de Haziran/Gezi Direnişi vesilesiyle yoğunlaştığı bir döneme denk düşüyor. (Bu yazının henüz çalıştay gerçekleşmeden önce kaleme alındığını belirtelim).

Cuma, 23 Mayıs 2014 11:25
Ender Helvacıoğlu

Haziran Ayaklanması ile birlikte yeni bir güç Türkiye siyaset arenasına eylemli biçimde giriş yaptı. O güne dek olmayan, kimsenin de beklemediği, mevcutlara ve alışılageldiklere benzemeyen bir güç “ben de varım” dedi. Geçen bir yıl boyunca da, bir saman alevi olmadığını, zaman zaman yaptığı yeni çıkışlarla (Berkin Elvan cenazesi, Soma eylemleri gibi) gösterdi.

Perşembe, 22 Mayıs 2014 11:13
Tunç Sipahi

Bütün ülkeyi şantiyeye çevirmek, gerçek oranı yüzde 15’in üzerinde olan işsizler ordusuyla ücretlere baskı yapmak, taşeronlaştırmak, zaten etkisizleşmiş sendikaları yandaş yapmak ve böylece ilerlemek... Gırtlağına kadar borçlu bir emekçiler ordusu, çaresizlikten yine madenlere gireceğini söyleyen işçiler...

Pages