48 sonuçtan 1 - 15 arası gösteriliyor
Perşembe, 06 Şubat 2014 21:25
“Taksi Şoförü”, “Kızgın Boğa” gibi filmleriyle tanınan Scorsese’nin yeni filmi “Para Avcısı”, Scorsese sinemasının tüm repertuvarını içeriyor. İlk döneminden itibaren ideolojik eleştiriden muaf tutulan yönetmen, bu filminde de sistem eleştirisi yapmak yerine empati kurduruyor.

Onur Keşaplı/Selin Süar

Cumartesi, 22 Şubat 2014 16:23
Sanatçıyı aydın yapan, ürettiklerinin yanı sıra üretim süreci dışındaki toplumsal, siyasal, ideolojik konumlanışıdır. Aydın kimliğini reddedip beyanat vermek, pek de tutarlı bir davranış değil. Kendisine ayrıcalık tanımamak, aydın olmanın bir şartıdır.

Kaan Terman
Zeki Demirkubuz. Genç sinemacıların, sinemayla ilgilenen entelektüel gençlerin favorisi...

17 Şubat’ta bir röportaj verdi.

Zeki Demirkubuz. Dostoyevskici bağımsız sinemacı: “Dün solculara, sağcılara yapılan zulüm bugün Cemaat’e yapılıyor.”

Zeki Demirkubuz. Günümüz entelektüellerinin geldiği siyasi sefalet düzeyinin bir simgesi...

Salı, 11 Şubat 2014 10:31
Kemal Okuyan

Milliyetçilik… Liberalizm… Sosyal demokrasi… Faşizm… Muhafazakarlık… Sonra Keynesçilik, neoliberalizm, üçüncü yolculuk… Daha bölgesel ölçekte İslamcılık… Peronizm… Böyle gidiyor…

Perşembe, 20 Şubat 2014 10:38
Oğuz Oyan

Başlangıç sorusu şu: Aday yapılmayınca Parti değiştirmenin siyasi etiği var mıdır? Yanıt bellidir: Haklı ideolojik/ilkesel kopuş gerekçelerine sahip değilse ve salt makam veya adaylık hesapları yapılarak girişiliyorsa her parti değiştirme eylemi, siyasi etik açısından sorunludur.

Salı, 11 Şubat 2014 10:21
Rıfat Okçabol

1982’de kurulur kurulmaz YÖK’ün yaptığı ilk işlerden biri, 21 Ağustos 1982’de “Yükseköğretim Kurumları Yönetici, Öğretim Elemanı ve Memurları Disiplin Yönetmeliği” adında bir yönetmelik hazırlamak olmuştu. Bu yönetmelik, genellikle sertleştirilerek pek çok kez değiştirilmişti. 20 gün önce bu yönetmelik bir kez daha değiştirildi.

Perşembe, 13 Şubat 2014 10:17
Kemal Okuyan

Biliyorsunuz bir süredir Obama yönetimi “Suriye’deki İslamcı örgütlerin kendi güvenliği için tehdit olduğu”nu ileri sürerek askeri seçeneğin masada olduğunu söyleyip duruyor. Askeri seçenek dediği de, Suriye’ye silahlı müdahale!

Yani...

İlla müdahale edecek.

Çarşamba, 05 Şubat 2014 19:26
İstanbul Üniversitesi öğrencilerin yemekhane ve kantinlere girişini sağlayan Halk Bankası ile anlaşmalı olarak çıkartılan kampüskart uygulaması öğrenciler arasında tepkiye neden oldu.

Özgür Deniz Kaya- soL
İstanbul Üniversitesi (İÜ), öğrencilerin kişisel bilgilerini Halk Bankası ile izinsiz paylaşarak Kampüskart adı altında bir banka kartı uygulaması başlattığını gönderdiği kısa mesajla duyurdu.

Pazar, 09 Şubat 2014 11:42
Kemal Okuyan

Tuhaf bir durum. Erdoğan, bitti ama defter kapanmıyor. Çünkü yerine ne konacağı belli değil. Birileri istedikleri gibi oynuyor, onlar henüz karar veremedi anlamında söylemiyorum. Yerine aday da henüz bulunmuyor.

Salı, 25 Şubat 2014 12:11
Gökhan Akbay

Geçen yazımda Pinker’ı eleştirirken retorik bir soru sormuştum: Üretim araçlarının toplumca mülk edinilmesini yasaklayan bir doğa yasası vardı da biz mi duymadık? Soru retorikti çünkü Pinker da dahil hiçbir aklı başında kişi, bir teori ve siyasi ekol olarak Marksizm’in yeni keşfedilmiş bir doğa yasası marifetiyle çürütülebileceğini düşünmez.

Pazartesi, 24 Şubat 2014 10:22
Aydemir Güler

AKP’li yıllar emeğe, akla, kadına, gence saldırının yanısıra oportünizm yıllarıdır. Yani bunların dinciliği de faşistliği de ilkeli falan olmamıştır. Sadece baştaki “biz çok değiştik, demokrasiye inanıyoruz, müslümanız ama demokratız” türü takiyye değil kast ettiğim.

Perşembe, 20 Şubat 2014 10:34
Kemal Okuyan

Birbirinden farklı üç kapitalist ülke… Üçünde de kitle hareketlerinin iktidarları zorladığına tanık oluyoruz. Ancak bu hareketler arasında bir doğrultu ortaklığı yok. Tek benzer noktaları verili iktidara karşı gelişmeleri.

Cuma, 14 Şubat 2014 10:11
Aydemir Güler

Tekrar olacak ama ulusalcılık temelleri itibariyle milliyetçilikten ayrı tutulamaz. Bütün toplumun ortak çıkarlara sahip olduğunu vaaz eden yaklaşımların ilk fonksiyonu, sınıfların üstünü örtmek, dolayısıyla sömürüye koltuk değnekliğidir.

Perşembe, 13 Şubat 2014 10:14
Oğuz Oyan

Asıl yol ayrımı 2002’den sonra Cumhuriyet çizgisinden sapma olarak kendini gösterdi. Kuşkusuz hazırlıkları çok daha önceye çıkıyor, kurumlara sızmalar onyılları buluyor (RTE bu haftaki Grup konuşmasında Cemaate yüklenirken onyılları bulan örgütlü bir hareketten bahsediyordu). Yerel yönetimlerden başlayan iktidar kullanımları, hatta 1996-97’de merkezi iktidar deneyimi de var.

Çarşamba, 26 Şubat 2014 14:52
Eğitim Sen, Türk Eğitim-Sen ve Eğitim-İş, “Milli Eğitim Temel Kanun” tasarısına karşı bugün ortak grev yapıyor. Tüm yurtta greve çıkan eğitim emekçileri yeni kanun tasarısına karşı seslerini yükseltiyor.

Güncelleme: 13:04

İstanbul'da eylemlerini sürdüren eğitim emekçileri İstanbul Milli Eğitim Müdürlüğü önünde oturma eylemi gerçekleştiriyor.

20140226_125751.jpg

Perşembe, 06 Şubat 2014 22:15
Kadir Topbaş’ın duyurduğu Taksim Meydan düzenlemesine uzmanlardan tepki var. Koruma Kurulu izni gerektiğini belirten uzmanlar, Topçu Kışlası ve Gezi Park’yla ilgili planlar iptal edilmişken, projenin uygulanamayacağını belirtti.

(soL-İstanbul) İstanbul Büyükşehir Belediyesi Başkanı (İBB) Kadir Topbaş’ın duyurduğu Taksim Meydan düzenlemesine uzmanlardan tepki var. Koruma Kurulu izni gerektiğini belirten uzmanlar, Topçu Kışlası ve Gezi Parkı ile ilgili planlar iptal edilmişken, projenin bu planlar olmadan uygulanamayacağını belirtti.

Pages