22 sonuçtan 1 - 15 arası gösteriliyor
Cuma, 19 Aralık 2014 09:45
Aydemir Güler

Bugünlerde Birleşik Haziran Hareketi salon toplantılarında bir araya geliyor. Sol kamuoyu BHH'nın ne yapacağını merak ediyor.

Bir kere, örgütlenmenin başlı başına bir gündem maddesi olduğunu “anlamak” gerekiyor. Halk katında bunun anlaşılmasının zor olduğunu hiç zannetmiyorum. Örgütleneceğiz dendiğinde “ee sonra” diyen gözlerle bakanlar, örgütlenme çabasından bezmiş solculardır.

Çarşamba, 17 Aralık 2014 08:45
Aydemir Güler

Solda bizim neredeyse kendimizi bildiğimizden beri uğraştığımız şu gericilik başlığı önemini iyiden iyiye arttırdı. Solda uğraşmak derken, sol içi, manasız, pratik karşılığı olmayan didişmelerden söz etmiyorum. Marksist, devrimci bir yaklaşım kaçınılmaz olarak önce sol kabul edilen fikirler dünyasına, fiziki alana, kurumlara, topluluklara, çevrelere etkide bulunmalıdır.

Cuma, 05 Aralık 2014 08:30
Aydemir Güler

23 Kasım'da Ermeni sorununa bakışa ilişkin yazdığım köşenin sonunu, benzeri bir ayara Dersim başlığında da ihtiyaç olduğunu not ederek getirmiştim. Sonrasında “hani nerde” mesajları aldım.

Çarşamba, 24 Aralık 2014 09:30
Aydemir Güler

Hataya karşı bağışıklık diye bir şey yok. Ama hataya karşı önlem alınır, alınmalıdır.

Kimse kusura bakmasın; ben tartışmakta özel bir keramet bulanlardan değilim. Yalnızca sınırları iyi çizilmiş ve bunun ötesinde belirli bir çözüm kümesini arayan bir tartışma ilerletir.

Pazartesi, 10 Kasım 2014 06:30
Aydemir Güler

Dün Ekim Devriminin 97. yılı için gerçekleştirdiğimiz Komünist Parti toplantısında CHP'yi eleştiriyordum. Mustafa Kemal'in ölüm yıldönümünde camiye koşup dua okutan kafa, demiştim, günümüzün sosyal-demokrasisidir... Herhalde bugün de gideceklerdir!

Pazartesi, 24 Kasım 2014 08:00
Aydemir Güler

Güncel siyaset tarihi biçimlendirir.

Tarih tartışması her zaman güncel siyaseti etkilemek amacıyla yapılır.

Pazartesi, 20 Ekim 2014 12:14
Aydemir Güler

Geçen hafta soL portal'da ne anons ettiğimi unutmadım. Türkiye'nin nasıl “esnek” bir ülke haline geldiğini yazacağımı söylemiştim. Sözüm söz, ama araya 19 Kasım toplantısı girdi. Türkiye solda yeni bir cepheleşmeye sahne oluyor...

Bunu yazmak için bilgisayar başına oturduğumda ise ABD yetkililerinin açıklamalarını gördüm sabah sabah!

* * *

Pazartesi, 22 Eylül 2014 15:55
Aydemir Güler

Bu ayın başında bu satırların yazarının da içinde bulunduğu bir toplantı haberi ve açıklama basında yer aldı.

Solda yeni bir birlik dalgası mı esecekti? Haberler, biraz da Türkiye'de alıcılar bu yöne eğilimli olduğundan, birlik teriminin etrafında yazıldı. İnsanlarsa, öyle yazılmasa bile o tür bir algıya yöneleceklerdi...

* * *

Cuma, 29 Ağustos 2014 13:45
Aydemir Güler

AKP gaza basıyor ve basmak zorunda diyorduk ya... Yolun ucundaki duvarı diyorum. O yerinde duruyor. On gün önce Kemal'in soL Portal'da yazdıkları üstünden devam edilmesi gerek. soL analiz, haber ve yorumlarıyla yapıyor bunu. Ne demiştik? IŞİD örtülü ABD operasyonudur. Yeni ve daha iyi düşünülmüş bir 11 Eylül saldırısı. Yapıcı kaos stratejisinin ürünü.

Cumartesi, 26 Temmuz 2014 13:06
Aydemir Güler

Ortalama CHP'li 30 Mart seçimlerinde adaylarının kazanacağına inanıyordu. Adayı beğeniyor veya beğenmiyor olabilirdi. Genel merkezin tercihlerine saygı duyuyor veya isyan ediyordu ama seçimin kazanılacağına ilişkin inanç, umut ve beklenti gözlemleniyordu bu insanlarda.

Salı, 10 Haziran 2014 11:18
Aydemir Güler

Lice tartışmaları mutlak bir samimiyetsizlikle sürdükçe ben de önceki gün söylediklerime daha büyük bir iddiayla sarılıyorum.

Bu alçak katliam AKP siyasetinin bir aletidir.

Amaç, Türkiye kamuoyunun Kürt iç savaşıyla korkutulup gerici barışa razı edilmesidir.

Amaç, Kürt seçmenlerin cumhurbaşkanlığı seçiminde Erdoğan'a mahkum edilmeleridir.

* * *

Pazartesi, 05 Mayıs 2014 11:08
Aydemir Güler

Neredeyse bir yıl olacak... Tartışmaya devam etmek durumundayız Gezi’yi.

Salı, 06 Mayıs 2014 11:00
Aydemir Güler

Bir aydır haftada ikiden altıya çıkan köşe yazılarımı ilk kez önceki gün “sektirdim”. Cumartesi günü yazmaya fırsat bulamayınca, pazar yayınlanması gereken yazı pazartesiye kaydı.

Bu kadar kusur olur diyemeyecek bir gazete çıkartıyoruz.

Çarşamba, 07 Mayıs 2014 11:53
Aydemir Güler

soL gazetesinin çoğu köşe yazarı ve gazetenin ana doğrultusuna bakarsanız, yani bize sorarsanız, AKP ve/veya Tayyip Erdoğan 11 aydır uzatmaları oynuyor.

Cumartesi, 31 Mayıs 2014 11:11
Aydemir Güler

Tekrar ve herkes anlamalı. Türkiye’yi bu karabasandan çıkartabilecek tarz tektir. Fetih yıldönümü vesilesiyle konuşan bir prof diyor ki: “Ezanlı semtlerimizi gözümüz gibi korumalıyız. Yeni kurulan semtlerin önemi yok. Oralara ne yaparsanız yapın.”

Ne kadar açık, değil mi!

Pages