15 sonuçtan 1 - 15 arası gösteriliyor
Cuma, 06 Temmuz 2012 15:22
Merdan Yanardağ

Amerika Birleşik Devletleri’nin (ABD), dünyanın kalbi olarak bilinen Merkezi Avrasya’yı denetim altına almak için geliştirdiği Büyük Ortadoğu Projesi’nin (BOP) ikinci etabı ilkine göre daha başarılı olsa da Suriye duvarına çarpmış görünüyor. “Arap Baharı” üzerinden yaşanan ikinci dalga, Doğunun “Birinci Cumhuriyetlerini” yıkarak ilerliyor. Bölge halklarını yeni bir Ortaçağ’ın içine itiyor.

Pazar, 01 Temmuz 2012 11:21
Mesut Odman

Önce, “destek” ne demek? Bu sözcükle neyi anlatmak istiyoruz?

İlkin, kuşkusuz, halkın, emekçi kitlelerin, siyasi mücadeleye verdiği destekten söz ediliyor. İkincisi, destek denilirken, arka çıkma, omuz verme, zor durumda kaldığında el uzatma, coşmuş ilerlerken benzer bir coşkuyla katkıda bulunma anlamları akılda tutuluyor.

Cuma, 13 Temmuz 2012 10:25
Kaan Arslanoğlu

Toplumsal hareketleri anlayamamak - 2

Cuma, 13 Temmuz 2012 15:00
Merdan Yanardağ

Dünyada muhafazakârlık özü itibarıyla, Fransız devrimini yaratan, onun düşünsel arka planını oluşturan aydınlanma ve moderniteye karşı bir tepkidir. Toplumu radikal bir biçimde değiştirmenin, geri dönüşü imkansız etkiler yaratacağını ve yıkımlara yol açacağını ileri sürerek kendini kuran bir akımdır.

Pazartesi, 09 Temmuz 2012 15:46
Aydemir Güler

2011'den bu yana, özellikle seçimden sonra Türkiye solunda II. Cumhuriyet uzlaşmacılığı öksüz kaldı. Kemalist, ulusalcı damarları önemsizleşen solun geri kalanının bir bütün olarak sağlıklı, sosyalist bir düzen eleştirisine yöneldiğini söylemeyeceğim elbette. Ama genel konumlanış siyasi iktidardan medet ummak biçiminden uzaklaşmıştır.

Perşembe, 05 Temmuz 2012 13:45
Ergin Yıldızoğlu

Geçen ay ÖDP, TKP ve Halkevleri kongreleri, içinde bulunduğumuz ülke ve dünya koşullarını kapsayan zengin tartışmalara sahne olarak başarıyla gerçekleşti.

Salı, 17 Temmuz 2012 14:13
Aydemir Güler

Medya, Cumartesi günkü Diyarbakır tablosunu başlıktaki soru ışığında görmek istemiyor pek.

“İzinsiz miting”, hatta kimilerine göre “izinsiz gösteri”!

Pazartesi, 02 Temmuz 2012 10:10
Orhan Aydın

zaman_asimi....jpgSivas katliamından tam 19 yıl sonra, ‘zaman aşımı’ gerçek oldu.

Ardımızdan gelen kuşaklar bilmelidirler.

AKP uluslararası tüm sözleşmeleri ayaklar altına alarak, büyük bir insanlık suçunu, yeni bir suçla örtmüştür.

Salı, 31 Temmuz 2012 10:30
Fatih Yaşlı

Arap Baharı bir Amerikan projesi olarak ortaya çıkmadı içi boş bir demokrasi talebinden ibaret olmadığı gibi, İslami karakterli bir ayaklanmalar zinciri de değildi ayaklanmaların tarih öncesine bakıldığında, Arap coğrafyasında uzun yıllardır hüküm süren neoliberal politikaları ve bunların uygulayıcısı baskıcı rejimleri net bir şekilde görmek mümkündü.

Salı, 17 Temmuz 2012 10:30
Fatih Yaşlı

Her rejim kendi siyasi elitlerini yaratıyor, o siyasi elitler üzerinde yükseliyor, onlarla yönetiyor. Birinci Cumhuriyet kendi elitlerini yaratmıştı ve şimdilerde yeni rejimin de kendi siyasi elitlerini yarattığını, onlarla yükseldiğini görüyoruz. Eski rejimin elitleri tarih sahnesinden çekildiler ve yenisinin elitleri artık ülkeyi yönetiyorlar.

Cuma, 20 Temmuz 2012 10:25
Kaan Arslanoğlu

Toplumsal Hareketleri Anlayamamak – 3 (Son)

Perşembe, 19 Temmuz 2012 10:32
Ali Rıza Aydın

Burjuva/liberal hukuk devletinin evrensel ilkeleri, genel bir yaklaşımla, insan haklarına dayanma, hak ve özgürlükleri güvence altına alma, genellik ve eşitlik, adalet, belirlilik, güvenlik, öngörülebilirlik, ölçülülük, geriye yürümezlik, iyi niyet, kamu yararı, istikrar, kazanılmış haklara saygı, bağımsız yargı denetimi, yargı kararlarına uyma, lâiklik, demokratik toplum düzeni, toplumsal barı

Cuma, 06 Temmuz 2012 10:12
Kaan Arslanoğlu

“Kürt Dirilişi” adlı kitabı çeviren arkadaşım Mustafa Topal’ın heyecanı sayesinde tanıdım ilk kez “Toplumsal Hareket Kuramları”nı. O ve ben alışmışız sosyal hareketleri Marksist, para-Marksist yorumlarla çözümlemeye “Açıklayamadığımız pek çok şeyi gayet doyurucu açıklıyor, bu kitap bakış açımı müthiş genişletti” deyince, benim de ilgim uyanmıştı.

Cumartesi, 28 Temmuz 2012 10:30
Aslı Kayabal

City Lights, San Francisco’nun tarihi kitap ve yayınevlerinden biri. Dümeninde 93 yasında bir delikanlı var City Lights’in. Dünyayı şiirle değiştireceklerine inanan Beat Kuşağı yazarlarından Jack Kerouac ve Allen Ginsberg’in hayatta kalan arkadaşı Lawrence Ferlinghetti bu delikanlı. Soyadından anlaşıldığı gibi İtalyan kökenli bir Amerikalı, Lawrence Ferlinghetti.

Çarşamba, 25 Temmuz 2012 10:30
Nihat Behram

Rüyamda ölmüşüm! Bu önemli değil. Ölümlü olduğunun bilincinde bir canlıyım, ölümle bir sorunum yok. Ama öldükten sonra yaşadıklarım karşısında dehşete kapıldım. İşin kötüsü uyanamıyorum da. İnsan rüyasında ölünce nasıl uyanır onu da bilmiyorum. Aklım başımda, olanları görüyor ve izliyorum. Doğrulup müdahale edemedikten sonra, akıl başta olsa neye yarar? Öldüğümle kalsam iyi!