16 sonuçtan 1 - 15 arası gösteriliyor
Perşembe, 31 Mayıs 2012 13:30
Ergin Yıldızoğlu

Tabii yüreğimiz ve gözümüz Yunanistan proletaryasının mücadelesinde, bu mücadeleye önderlik etmeye çalışan siyasi partilerin karşılaştıkları büyük zorluklarda, risklerde ve güçlerde. Tabii ki Yunanistan proletaryasının başarılı olmasını, tarihi kapitalist süper sömürü modelinde dondurmaya çalışan neo-liberalizmin buzlarını kırarak yeni bir yol açmalarını diliyoruz, umuyoruz.

Çarşamba, 02 Mayıs 2012 10:16
Nihat Behram

Bulandırılmış muhalif kimlik, muhalifliğin lafta kalanıdır. Lafta kaldıktan sonra, zaten muhalif olmayan mı var? Zalimlik ve zulmün en keskin muhalifleri, bizzat zulmün sahibi olan zalimler değil mi? Bakın: işte Obama! Irk ayrımcılığına, cinsiyet ayrımcılığına, çocuk işçi sömürüsüne, silahlanmaya, savaşa, katlima, yargısız infaza karşı olmada kim onunla yarışabilir? Tabi laf düzeyinde!

Çarşamba, 30 Mayıs 2012 10:39
Nihat Behram

Mazluma zulmedeni kavga kavga dişlemeli...

İnsanoğlu içinde ufukları, dorukları beslemeli. Günleri umut ile, sevdayı sevinç ile, dostluğu övünç ile düşlemeli...

Cumartesi, 19 Mayıs 2012 10:30
Asaf Güven Aksel

Nicedir, Nasreddin Hoca’nın duvarsız türbesinde, kocaman kilitli bir demir kapı gibi espri unsurudur, “Bekçisiyiz Cumhuriyet’in” efelenmesi. O kilit kadar işlevlidir, “müdafaa ve muhafaza” edenler.

Cuma, 04 Mayıs 2012 14:23
Merdan Yanardağ

Taraf gazetesi yazarı, tarihçi ve (daha belirleyici özelliğiyle) dönek sosyalist Halil Berktay’ın, 1 Mayıs 1977 katliamıyla ilgili olarak ortaya attığı iddia geniş yankı buldu. Gerici ve iktidar yanlısı medya bu iddianın üzerine hemen atladı. Berktay’ın Taraf gazetesine yaptığı açıklama, katliamın 35'inci yıldönümüne de denk geldiği için hemen hemen bütün gazetelerde yer aldı.

Çarşamba, 23 Mayıs 2012 10:35
Yiğit Günay

satranc.jpg

Bir dostum paylaşmış bunu Facebook’ta.

Altında Revolución yazıyor, Devrim yani. Fotoğrafı yükleyen ise “Europeans against political system”, yani siyasi sisteme karşı Avrupalılar.

İma açık: Avrupa’nın şahlarına, vezirlerine karşı piyonlar, yani halk birleşmiş.

Salı, 15 Mayıs 2012 10:30
Fatih Yaşlı

“Operasyonlar genişleyerek devam ediyor” bir medya klişesidir medyanın ve iktidarın söyleminde operasyonlar hep genişleyerek devam eder, aksini düşünmek mümkün bile değildir. Son dört beş yılda ise bu klişeye yeni bir sözcük daha dâhil edilmiştir: “Dalga!”

Pazar, 06 Mayıs 2012 10:30
Mesut Odman

Epeydir, şöyle bir kenara çekilip ya da bir yüksekliğe çıkıp yürüyüş kolunu seyretme imkânı bulabildiğim 1 Mayıslarda, hep fark ettiğim, fark edilmemesi pek de mümkün olmayan bir görünüm var. Önce ondan söz etmeliyim.

Cumartesi, 19 Mayıs 2012 14:29
Hüseyin Çukur

Çok yazıldı, konuşuldu “muhafazakâr sanat” hakkında. Ergin Yıldızoğlu* ve Yiğit Günay’ın** nefis yazıları akıl açtı, saflar netleşti. Yazacaklarımın yeni bir şeyler imleyeceğine, yazılanların dışında başkaca bir katkı yapacağına dair bir iddiam yok. Her zamanki gibi içimi dökmek istiyorum.

Cuma, 11 Mayıs 2012 13:20
Merdan Yanardağ

Ankara Özel Yetkili Cumhuriyet Başsavcılığı tarafından yürütülen 28 Şubat soruşturması, gerek zamanlaması gerekse kapsamı bakımından AKP-Cemaat koalisyonunun geleceği bağlamında yeni bir döneme işaret ediyor.

Pazar, 27 Mayıs 2012 12:43
Mesut Odman

Dünya tersine mi dönmeye başladı acaba?

Cuma, 25 Mayıs 2012 13:53
Merdan Yanardağ

Suriye’ye müdahale ya da işgal girişiminde ihale, içeride yükselen toplumsal muhalefetin sarsmaya başladığı AKP hükümetinin üzerinde kalmış görünüyor. Son olarak NATO’dan yapılan açıklamada, Suriye’ye yönelik bir askeri müdahale girişiminde yer alınmayacağının belirtilmesi tabloyu daha da netleştirdi.

Çarşamba, 23 Mayıs 2012 10:20
Cemil Fuat Hendek

“Hemşerleriiim! Hepnizi zaygııı ve sevgiyleeen selamlıyooom!”

Çarşamba, 16 Mayıs 2012 13:25
Cemil Fuat Hendek

Ortalığı karıştıracak yeni bir ıslak imzalı metin yoldaymış… Gülen’cilerle AKP arasında çelişkiler oluşuyormuş… „Bir konuşursam ortalık karışır!“ tehdidi savuran eski başbakanlar… Kasetler, CD’ler, e-posta kayıtları, gizli kamera görüntüleri… Tutuklu gazeteciler… Yayınlanmadan yasaklanan kitaplar… Değişik odaklara bağlı olduğu şüphesi uyandıran davalar… Davalar… Davalar… Davalar!

Cumartesi, 05 Mayıs 2012 10:30
Asaf Güven Aksel

İnsan belleğinin unutmayla zedeli olduğu bilinir. Bu unutkanlığa, bir de belleğin seçiciliğini, insanın her evrede, o anki durumuna uygun anı parçalarını alıp, gerisini silebilme yeteneğini ekleyin ki, bu parçalı anımsama da, unutma kadar yanıltıcıdır.

Pages