15 sonuçtan 1 - 15 arası gösteriliyor
Pazartesi, 06 Şubat 2012 09:30
İlker Belek

“Arap Baharı” olarak nitelenen süreç, başladığı noktaya göre daha da gerici bir çizgide tamamlandı. Böyle olacağı belliydi.

Perşembe, 02 Şubat 2012 09:30
Tuğrul Bal

Devrimci yıllardan sonra
Erk’e, siyasal iktidara
Yakın durmak, muhalif yorgunluğu alan
Sıcak bir banyo mudur?
Evden çekip gitmiş
Asi delikanlının, genç kızın
Binbir badireden, maceradan sonra
Usanıp, uslanıp: baba ocağına,
Ana kucağına,
Yar koynuna dönmesi midir?
Serüvenin yolu işkenceden,
Serüvenin yolu mahpushaneden,

Cuma, 03 Şubat 2012 12:22
Merdan Yanardağ

Adalet ve Kalkınma Partisi’nin (AKP) başarısı, soyut bir statüko ve devlet eleştirisi üzerinden somut bir iktidarın ve dönüşüm projesinin desteklenmesini sağlamasında yatmaktadır. Bu başarının sağlanması ve günümüze kadar sürdürülmesinde en büyük rollerden birini ise çoğu sol’dan devşirilen liberaller oynadı.

Salı, 21 Şubat 2012 11:14
Kemal Okuyan

Siyasette “baş düşman” belirlemek çoğu kez vahim hatalara davetiye çıkarmak anlamına gelir. Örnek olsun, bugün hedefi “emperyalizm” olarak daraltmak ya da AKP’yi veya cemaati “gerisini görmezden bile gelebilirsiniz” hesabıyla karşısında şeytanla bile ittifak yapılabilecek aktörler olarak ilan etmek, böyledir.

Perşembe, 16 Şubat 2012 10:57
Kemal Okuyan

Son genel seçimlerden sonra hele hele eskisi de olsa bir genelkurmay başkanı tutuklandıktan sonra, AKP’nin artık mazlumu oynayamayacağını, bunun inandırıcı olmayacağını, zaten artık “muktedir” görüntüsü vermeyi tercih edeceği bir döneme girdiğini söylemiştik. Erdoğan’ın “ustalık” diye adlandırdığı biraz da buydu.

Düşündüğümüz büyük ölçüde gerçekleşti.

Cumartesi, 18 Şubat 2012 10:52
Asaf Güven Aksel

Genelde, Lenin’in de kullandığı şekilde, “teori gridir, dostum, ama yaşam ağacı yeşildir” deriz, söze birebir bağlı kalarak. Ama benim aklıma, “Maarif Vekaleti”nin 1941 diliyle, bol Allah’lı Recai Bilgin çevirisindeki hali daha çok yatar. Orada, Mephistopheles, “Değerli dostum, bütün nazariyeler soluk olduğu halde, hayatın altın fidanı yeşildir” der.

Perşembe, 16 Şubat 2012 09:30
Ahmet Çınar

KENTİN SESİ - MANİSA YAZILARI
Zülâl Kalkandelen önemli bir iş kotardı.

Yaklaşık 25 yıldır siyasal yaşamımızda sözü edilen ikinci cumhuriyet kavramını teşrih masasına yatırdı. Bu kavramın temellerine indi.

Ve siyasal literatürümüze önemli bir şerh düştü.

Salı, 14 Şubat 2012 12:37
Kemal Okuyan

Siyaset, sermaye cephesinde dünya görüşü, açık ve örtülü hedefler, ekonomik çıkar ilişkileri, uluslararası bağlantılar kadar zaman zaman bunların üstüne bile çıkabilen “iktidar arayışı” olarak görülmelidir.

Pazartesi, 27 Şubat 2012 09:43
Aydemir Güler

Yok yok “ikinci parti” meselesine girmeye niyetim yok. Ancak miras konusunun biraz da bu vesileyle aklıma geldiğini itiraf etmekte sakınca görmem. Açıkçası Türkiye solunda miras kavramının yaptığı çağrışımlarda saçmalık derecesinde yanlış, gayrı bilimsel ve siyasal olarak çok sakıncalı şey var. Bunlara eninde sonunda değinmeliydim...

Salı, 21 Şubat 2012 13:38
Recep Adıgüzel

Bu ülkede “Zamansız Zaman”ın insanları her dönem oldu. Bu insanlar için zaman, hiçbir koşulda yok olmadı, yine vardı. Fakat bu insanlar için zaman dondu, dolayısıyla (uygulayanlar için belirli, uygulananlar için belirsiz) bir süreliğine işleyen-işletilen bir zaman dilimi söz konusu…

Cumartesi, 18 Şubat 2012 11:50
Aslı Kayabal

Berlin Brandenburg Bilimler Akademisi’nin Karl Marx’ın arşivinde korunan, bugüne kadar yayımlanmayan ve 114 ciltten oluşan yapıtlarını 2020’ye kadar aralıklarla basmayı tasarladığını Andrea Tarquini’nin La Repubblica’da yayımlanan bir yazısında okudum.

Cuma, 17 Şubat 2012 09:50
Kaan Arslanoğlu

Postmodern Aydınların Bilimi Kötüye Kullanmaları: Son Moda Saçmalar. Alan Sokal ve Jean Bricmont’dan müthiş bir eser. İletişim’den çıkmıştı. Yazar Taylan Kara geçenlerde anımsattı bunu bana. Hikayeyi biliyordum, bir ara medyada bir hayli konuşulmuştu, kitabı okumamıştım. Okudum. Bence felsefeyle ilgili herkesin mutlaka, ama mutlaka okuması gereken bir yapıt.

Pazartesi, 13 Şubat 2012 10:53
Aydemir Güler

Türk-İş Aralık'ta, DİSK Şubat'ta genel kurullarını topladılar. Birincisi, sol birliğin yönetim umutlarına sahne oldu. Petrol-İş'in başını çektiği bu çıkışın başarısızlığa uğramasından sonra, DİSK kongresi, bana sorarsanız, sendikal hareketin daha fazla gerisine düşemeyeceği dibi gösterdi.

Çarşamba, 22 Şubat 2012 09:30
Nihat Behram

soL'da yazan değerli birçok arkadaşımız, bir konuyu anlatırken tezlerini doğrulayacak bir alıntıyı (hangi ustaya ait olduğu ve nerede, neden söylemiş olduğu bilgisiyle) yazılarında kullanıyorlar. Bu bilgi, hafıza ve yeteneğe açıkçası özeniyorum. Özensem ne olacak, bende o bilgi, o hafıza ve o yetenek olmadıktan sonra?

Cuma, 10 Şubat 2012 09:40
Kaan Arslanoğlu

Bir internet arkadaşımla Türkiye’de solun durumuyla ilgili yazışıyoruz bir süredir. Tartıştığımız bir konu da şu çok bilinen “İbranilik”, “Sabetayistlik” konusu. İnsanların soyunu sopunu araştırıp bunları deşifre etmenin, dahası, köken üstünden uçuk iddialarda bulunmanın bana ne kadar ters geldiğini anlatmaya çalışıyorum ona.