10 sonuçtan 1 - 10 arası gösteriliyor
Cuma, 13 Temmuz 2012 10:25
Kaan Arslanoğlu

Toplumsal hareketleri anlayamamak - 2

Cuma, 20 Temmuz 2012 10:25
Kaan Arslanoğlu

Toplumsal Hareketleri Anlayamamak – 3 (Son)

Cuma, 06 Temmuz 2012 10:12
Kaan Arslanoğlu

“Kürt Dirilişi” adlı kitabı çeviren arkadaşım Mustafa Topal’ın heyecanı sayesinde tanıdım ilk kez “Toplumsal Hareket Kuramları”nı. O ve ben alışmışız sosyal hareketleri Marksist, para-Marksist yorumlarla çözümlemeye “Açıklayamadığımız pek çok şeyi gayet doyurucu açıklıyor, bu kitap bakış açımı müthiş genişletti” deyince, benim de ilgim uyanmıştı.

Cuma, 15 Haziran 2012 10:30
Kaan Arslanoğlu

AKP’nin bir halk muhalefetiyle yakın zamanda gideceği yok. O halde ondan kurtulmanın yolu iktidar bloğundaki çatlakların derinleşmesini beklemek. Erdoğan’la Cemaat arasında var olduğu söylenen çekişme epeydir birçok muhalif yazarı iştahlandırıyor. Okurları heveslendiriyor, ilgi topluyor böyle yazılar. Dalga geçmiyorum, sadece duruma nesnel bakmaya çalışıyorum.

Cuma, 27 Nisan 2012 10:34
Kaan Arslanoğlu

Norveçli sapık Breivik’in mahkemede faşist selamı vermesi, cinayetleri yüzüne okunurken keyifle sırıtması bizleri insanlığımızdan bıktırdı. Bu, aynı zamanda kapitalist güvenlik sisteminin, sözde en gelişmiş burjuva hukuk anlayışının kepazeliğidir.

Cuma, 23 Mart 2012 09:30
Kaan Arslanoğlu

Sözcükler dergisi Nazım Hikmet’in bugüne dek yayımlanmamış eserlerini bulup yayımlamaya devam ediyor. 36. Sayısında (2012 Mart-Nisan) bu kez Reşat Nuri’nin “Yeşil Gece” sinin Rusça baskısına yazdığı önsözü bizlere sunmuş. Nâzım bu güzel yazısında Güntekin’in romancılığını değerlendiriyor, ülke gerçekleri üstüne saptamalar yapıyor.

Cuma, 17 Şubat 2012 09:50
Kaan Arslanoğlu

Postmodern Aydınların Bilimi Kötüye Kullanmaları: Son Moda Saçmalar. Alan Sokal ve Jean Bricmont’dan müthiş bir eser. İletişim’den çıkmıştı. Yazar Taylan Kara geçenlerde anımsattı bunu bana. Hikayeyi biliyordum, bir ara medyada bir hayli konuşulmuştu, kitabı okumamıştım. Okudum. Bence felsefeyle ilgili herkesin mutlaka, ama mutlaka okuması gereken bir yapıt.

Cuma, 10 Şubat 2012 09:40
Kaan Arslanoğlu

Bir internet arkadaşımla Türkiye’de solun durumuyla ilgili yazışıyoruz bir süredir. Tartıştığımız bir konu da şu çok bilinen “İbranilik”, “Sabetayistlik” konusu. İnsanların soyunu sopunu araştırıp bunları deşifre etmenin, dahası, köken üstünden uçuk iddialarda bulunmanın bana ne kadar ters geldiğini anlatmaya çalışıyorum ona.

Cuma, 06 Ocak 2012 09:30
Kaan Arslanoğlu

Reenkarnasyon Kulübü’ne Tepkiler – 3 (Son)

Bir yazarın kendi romanını makalelerle anlatması alışıldık bir şey değil. Hoş da karşılanmıyor bazılarınca. Edebiyatçılar yapılan söyleşilerde savunurlar eserlerini genellikle. Fakat ben alışılmadık olana, hoş karşılanmayana yönelmeyi alışkanlık edinmişim bir kere.

Cuma, 13 Ocak 2012 08:56
Kaan Arslanoğlu

Film alanında uzman değilim. Burada yazdıklarımı soldan, siyasetten, sanattan anlayan birinin karalamaları olarak görün lütfen. Bir alımlayıcı sıfatıyla fikrimi ifade hakkım olarak…