14 sonuçtan 1 - 14 arası gösteriliyor
Cuma, 17 Aralık 2010 09:30
Kaan Arslanoğlu

Arabanın radyosunda iyi bir kanal arıyoruz. Net yakaladığımız birine takıldık biraz. Programa bağlanan düzgün konuşmalı ve yumuşak sesli bir kız kendi aralarında şiir günleri tertiplediklerinden bahsediyor. Nazım Hikmet’i çok seviyor, okuyorlarmış başta. Erkek sunucu da bu güzel “etkinliği” destekliyor. Ancak sesi hayli “mütedeyyin”, bir anlam veremiyoruz.

Cuma, 03 Aralık 2010 09:31
Kaan Arslanoğlu

Sosyalistlerin CHP’lileşmesinden bahsediyorum, baştan belirteyim. Sıradan insanları kast etmiyorum. Bu bir.

Cuma, 16 Temmuz 2010 10:30
Kaan Arslanoğlu

332575_2.jpgEdebiyatın büyük ustası Fethi Naci’ye ölümünün ikinci yıldönümünde bir armağan kitap çıkarıldı: “Yazının Gül Dikeni”. Hazırlayan: Hürriyet Yaşar.

Cuma, 11 Haziran 2010 10:30
Kaan Arslanoğlu

“Savaşma Seviş!”

Soğuk savaş yıllarında Amerikalı ve Avrupalı sol entelektüellerin önemli bir bölümü toplumsal devrimle cinsel devrimi birbirine koşut iki temel alan gibi görmeye başlamışlardı. Frankfurt Okulu bunun kuramsal zeminini kurmuştu, hatta cinsel devrimi daha öncel düşünen felseficiler çıkmıştı. 1968 öğrenci hareketinin de başat hedeflerinden biriydi seks özgürleşmesi.

Cuma, 18 Haziran 2010 10:30
Kaan Arslanoğlu

Döneklik ve dönek “aydın”lık üstüne çok şey yazıldı bugüne dek. Ben de bazı makaleler, kitap bölümleri kaleme almıştım. Burada döneklik hakkında vardığım son politik-psikolojik çözümlemeleri sunacağım.

Cuma, 07 Mayıs 2010 10:23
Kaan Arslanoğlu

Taksim’de bu 1 Mayıs’ta komünizm hayaleti dolaştı. TKP saflarında otuz bini aşkın insan yürüdü. 1978’den beri, Kürt hareketi ve sosyal demokratlar dışında hiçbir sol parti bu kadar kitle toplayamamıştı. TKP’nin kendisi dahil kimsenin üstünde durmadığı rekor görmezden gelindi.

Cuma, 28 Mayıs 2010 10:24
Kaan Arslanoğlu

Ertuğrul Mavioğlu ve Ahmet Şık’ın çok uzun süren bir çalışmayla hazırladıkları “Ergenekon” kitabı Nisan ayında çıktı. İkinci adı “Kırk Katır Kırk Satır” 479 ve 637 sayfalık iki ciltten oluşuyor. (İthaki Yayınları)

Cuma, 09 Nisan 2010 10:30
Kaan Arslanoğlu

İktidarda gibiyiz, ama fikirlerimiz tam anlamıyla iktidarda değil henüz. Baksanıza, muhalifler hala ortalıkta dolaşabiliyor: Perihan Mağden

Tırnak içine almadım cümleleri, çünkü Mağden tam olarak böyle söylemiyor, az mizah katalım. Ama sinir bozucudur ki, sözleri tam da bu anlama geliyor.

Cuma, 16 Nisan 2010 10:30
Kaan Arslanoğlu

Bir yılı geçiyor TKP’li oluşumdan bu yana. Önceki üç dört senede de parti dostuydum. Merak edenler, soranlar bulunabilir ne farkı var şimdikinin önceki dönemlerimden ve ne değişti dışardan bakmakla, yandan destekle, içerden çaba göstermek arasında.

Cuma, 19 Mart 2010 09:30
Kaan Arslanoğlu

Nasıl olmuşsa olmuş, Hoca Nasrettin hiç de güzel bulmadığı bir kadınla evlendirilmiş. İlk gün… Devir kaç göç, kapanma devri. Yeni hanım nazla, işveyle sormuş. “Hoca efendi, yakınlarından kimlere görüneyim, kimlere görünmeyeyim?” Hoca cevap vermiş: “Bana görünme de, kime görünürsen görün!”

Cuma, 05 Mart 2010 09:30
Kaan Arslanoğlu

Çocukluğumdan anımsadığım bir aile dostu ninemizin sık yinelediği söz hala kulaklarımda: “Ah ben erkek olacaktım kiii!” Çevresindeki erkeklerin erkeğe benzemediği savından başka bir şey değildi bu, biraz da erkekleri kışkırtma. Şimdi siyasi arenada buna benzer başka bir söz moda: “Ah! Türkiye’de bir sol hareket olsaydı!” “Ah! Ben solcu olacaktım kiii!”nin değişkesi sayılabilir.

Cuma, 05 Şubat 2010 09:30
Kaan Arslanoğlu

Kutsal kitaplar kıyamet habercisi felaketleri anlatırken insanların üstüne taş yağacağından bahsederler. Ateş topları düşeceğinden… Kızgın dumanların her yanı dağlayacağından, daha nicelerinden. Ahlaksızlığın görülmemiş katlara yükseleceğinden, vicdanların betonlaşacağından…

Ancak bok yağacağını öngörmezler. Kutsal kitaplar inerken çağdaş medya çıkmamıştı çünkü.

Cuma, 19 Şubat 2010 09:30
Kaan Arslanoğlu

Berbat bir yazı okuyacaksınız. Beş gün düşündüm üstünde. Olabildiğince soğuk ve nesnel bakmaya çalıştım, tutmadı. Mizahı denedim, yakışmadı. Küfretmek geldi içimden, homurdanmakla yetindim. Hepsinin ortalaması bir şey çıktı ortaya.

Cuma, 01 Ocak 2010 09:48
Kaan Arslanoğlu

Tüm Zamanların En İyisi: Sanat Cephesi. Bilgisayarda derginin pdf biçimini gördüğümde bugünkü yazıma böyle bir başlık atmayı düşünmüştüm. Çarşamba günü matbaadaki asıl halini gözden geçirdiklerinde arkadaşlar yana yakına beni aradılar. Fotoğraflar kapkara çıkmış! Basım sırasında başında durmadığımızdan yeni bir amatörlük kurbanı olmuşuz. Yeniden çıkışla birlikte iki sayıda iki büyük hata.