21 sonuçtan 1 - 15 arası gösteriliyor
Çarşamba, 24 Aralık 2014 09:30
Aydemir Güler

Hataya karşı bağışıklık diye bir şey yok. Ama hataya karşı önlem alınır, alınmalıdır.

Kimse kusura bakmasın; ben tartışmakta özel bir keramet bulanlardan değilim. Yalnızca sınırları iyi çizilmiş ve bunun ötesinde belirli bir çözüm kümesini arayan bir tartışma ilerletir.

Çarşamba, 17 Aralık 2014 08:45
Aydemir Güler

Solda bizim neredeyse kendimizi bildiğimizden beri uğraştığımız şu gericilik başlığı önemini iyiden iyiye arttırdı. Solda uğraşmak derken, sol içi, manasız, pratik karşılığı olmayan didişmelerden söz etmiyorum. Marksist, devrimci bir yaklaşım kaçınılmaz olarak önce sol kabul edilen fikirler dünyasına, fiziki alana, kurumlara, topluluklara, çevrelere etkide bulunmalıdır.

Pazartesi, 22 Aralık 2014 09:15
Aydemir Güler

Sosyal medya ortamı yazara kısa yoldan eleştiri ve soru yöneltme imkanı demek oluyor. Aradım, ulaşamadım, bulamadım... Bunlar teorik olarak geride kaldı.

İyi...

Ancak bir içerik sorunu var. Ortamın doğası gereği sık sık eleştiri mi hakaret mi, ciddi mi şaka mı birbirine karışıyor.

Cuma, 05 Aralık 2014 08:30
Aydemir Güler

23 Kasım'da Ermeni sorununa bakışa ilişkin yazdığım köşenin sonunu, benzeri bir ayara Dersim başlığında da ihtiyaç olduğunu not ederek getirmiştim. Sonrasında “hani nerde” mesajları aldım.

Pazartesi, 29 Aralık 2014 10:45
Aydemir Güler

Başlıktan devam edeyim: Haziran demir alırken... nelere dikkat etmeli?

Pazartesi, 24 Kasım 2014 08:00
Aydemir Güler

Güncel siyaset tarihi biçimlendirir.

Tarih tartışması her zaman güncel siyaseti etkilemek amacıyla yapılır.

Salı, 21 Ekim 2014 14:03
Aydemir Güler

ABD'nin havadan gönderdiği silahların kaynağı Barzani mi, Talabani mi? Herhalde bunu tartışmayacaktık, farklılıklar bunun üstünden açığa çıkmayacaktı. Solda farklılıkların emperyalizmin Kürt denklemine bir kez daha dahil olmasını olumlayıp olumsuzlamak üstünden çıkmasında şaşırtıcı bir şey yok.

Pazartesi, 06 Ekim 2014 11:08
Aydemir Güler

Bizim geleneğimiz ve Gelenek’imiz rüzgâra karşı yelken açmaktır.

Şimdi bu da nerden çıktı, derseniz eğer, soL portalın yapıcılarının, kişilerden bağımsız olarak Türkiye’de birtakım “acil”, öncelikli tehlikelere karşı fazla solculuk yapmamanın vaaz edildiği koşullarda sosyalist devrim programına tutunduklarını hatırlatarak başlayabilirim.

Pazartesi, 22 Eylül 2014 15:55
Aydemir Güler

Bu ayın başında bu satırların yazarının da içinde bulunduğu bir toplantı haberi ve açıklama basında yer aldı.

Solda yeni bir birlik dalgası mı esecekti? Haberler, biraz da Türkiye'de alıcılar bu yöne eğilimli olduğundan, birlik teriminin etrafında yazıldı. İnsanlarsa, öyle yazılmasa bile o tür bir algıya yöneleceklerdi...

* * *

Pazartesi, 25 Ağustos 2014 15:24
Aydemir Güler

Veya sosyalist devrimin abc'si... Gerçekten abc'dir.

Sosyalizm hayli zamandır dünya ölçeğinde günceldir. Güncelliği gözden kaçıran ama sosyalizmi hedeflediğini söyleyen özneler hep olmuştur, olur. Hedef dağların veya bulutların arkasında görünmez hale gelir onlar açısından.

Pazartesi, 11 Ağustos 2014 14:18
Aydemir Güler

soL dergisi cumhurbaşkanı seçiminin eşiğinde yayın yaşamına dönerken oyun sözcüğüne gönderme yapan bir kapakla çıktı.

Bir taktik olarak boykot, sol toyluğun eline kolayca düşmek gibi bir zaafı barındırır: Ben oynamıyorum... Kolay sanır kimileri, oy kullanmamayı. Oysa tam tersi doğrudur. Boykot bin defa düşünüp bir kere girilecek bir yoldur.

Pazartesi, 18 Ağustos 2014 11:11
Aydemir Güler

İkinci Cumhuriyetin 10 Ağustos'ta bir adım daha attığı doğru. Ancak uzun geçmişi olan mekanizma değişmedi: AKP diktatörlüğünün her ileri adımı bataklıkta ilerlemek anlamına geliyor.

Tayyip Erdoğan'ın herhangi bir kazanımı bu kişinin en az üç suçtan yargılanmaya mahkum olduğu gerçeğini değiştirmeyecek: Katliam, yolsuzluk ve savaş suçları.

Salı, 22 Temmuz 2014 13:16
Aydemir Güler

soL okurlarının büyük kısmı biliyorlardır, köşe yazılarındaki eksilmenin nedenini...

Hep dedik ya, soL bir bütünsel pakettir, misyonu vardır, kolektif bir misyonun parçasıdır.

O misyon bize bugüne kadar hep güç kattı.

Pazar, 08 Haziran 2014 13:19
Aydemir Güler

Birkaç gün mola vermemi hoş görmüşsünüzdür umarım.

soL gazetesinin günlük yayınına son verdikten sonra, bu yükün altında ezildiğimizi falan düşünen olmamıştır herhalde. “Olur böyle şeyler” pişkinliğiyle de hiç işimiz olmaz. Ne ezilir büzülürüz, ne de yüzsüzlük ederiz. Bu iki uçtan uzak durabilmenin koşulu ise siyasettir.

Bizim iddiamız siyasi üretim iddiasıdır.

Salı, 03 Haziran 2014 11:11
Aydemir Güler

Yenilenen seçimlerde Çankırı’nın Şabanözü ilçesini MHP kazanınca, AKP’nin gençlik kolları yöneticisi kendini tutamamış. “Şabanözü’ne asfalt çalışması durdurulmuştur. Bunu Şabanözü hak etti...”

Sen kimsin! Nereye asfalt döküleceğine gençlik kollarında mı karar veriliyor?

“Sen kimsin!” diye başlayan cümlenin devamında binlerce ayrı temada AKP keyfiyetini örnekleyebilirsiniz.

Pages