21 sonuçtan 1 - 15 arası gösteriliyor
Pazartesi, 02 Aralık 2013 10:18
Aydemir Güler

AKP ile tarikat arasındaki çatışmanın zamanlaması ilgi çekici. Kasım 2013 ile Mart 2014, hem birincisi diğerinin arifesi denecek kadar yakın, ama araya başka bir konjonktürün girmesine yetecek kadar uzaklar. Mart yalnızca yerel seçimlere işaret etmiyor. AKP’nin Haziran Direnişinden sonra gireceği seçim turnikesinin başlangıcını temsil ediyor.

Pazartesi, 25 Kasım 2013 10:35
Aydemir Güler

Örgütlü insan, benzerleriyle ortaklaşa biçimlendirip karara bağladığı amacın disiplinine can-ı gönülden bağlı mıdır, yoksa özgürlüğünden feragat mı etmiş sayılır? Örgütlü toplum bireylerin kolektif bilinç ve eylemin içinde zenginleşmesi midir, yoksa bireyin üstünde bir kontrol hatta baskı mekanizmasının oluşması anlamına mı gelir?

Cuma, 18 Ekim 2013 11:26
Aydemir Güler

Ekim, Behice Boran ve Doktor Hikmet Kıvılcım-lı’nın ölüm yıldönümleriyle zaten iç burkan bir aydı, solcular için.

Doktorun bizim en üretken aydınlarımızdan biri olduğu açık. Hep aradı, hep yazdı, hep tezler attı. Tezlerinin önemli bir bölümü tartışmalı veya aşılmış olabilir. Ama Kıvılcımlı’nın sosyalizmi aradığından kim kuşku duyabilir?

Cuma, 13 Eylül 2013 11:45
Aydemir Güler

Haziran Direnişi’nin dalgası o kadar büyüktü ki, Gezi Parkı’nın AKP tarafından geri alınmasından sonra, sular hiçbir zaman bütünüyle tahliye olmadı. Park forumlarını ve sürmekte olan eylemleri ben böyle algılıyorum. Kuşkusuz bunlar, yani halkın direniş hakkına sahip çıkmak, yaşanan büyük deneyimi tartışmaya ve ilerletmeye çalışmak aynı zamanda mevzilerimizdir.

Cuma, 09 Ağustos 2013 11:14
Aydemir Güler

Haziran Direnişi birlik örneğidir. Toplumun görülmemiş dayanışması, düzenin on yıllardır empoze ettiği önyargıları aşma yeteneği “birlik” neymiş gösterdi herkese.

Çok iyi oldu...

Pazartesi, 29 Temmuz 2013 11:25
Aydemir Güler

Taksim Direnişi’nin bir ilginç özelliği daha var: Yenilmezlik!

Afaki bir söylem değil bu. Daha Haziran’ın ilk günlerinde Duman’ın dilden dile yayılan şarkısında tespit kendini hissettirmişti: Ezilmedim, azalmadım.

Cuma, 22 Mart 2013 12:45
Aydemir Güler

Aydemir Güler'in “Tavşana kaç tazıya tut” başlıklı yazısı 22 Mart 2013 Cuma tarihli soL Gazetesi'nde yayımlanmıştır.

Cuma, 08 Mart 2013 11:05
Aydemir Güler

Aydemir Güler'in "Chavez'den sonra..." başlıklı yazısı 08 Mart 2013 Cuma tarihli soL Gazetesi'nde yayımlanmıştır.

ABD iktidar çevreleri Chavez’in ölümünü bir dönemin kapanması olarak kutluyorlar.

Gerçekten öyle mi? Chavez bu derece belirleyici miydi?

Çarşamba, 27 Mart 2013 11:35
Aydemir Güler

BDP Kürt legal parti hareketinin geçmişten bugüne ortaya çıkarttıkları içinde en gelişkin lider kadroya sahip.

Cuma, 15 Şubat 2013 12:11
Aydemir Güler

Aydemir Güler'in “Neden şimdi?” başlıklı yazısı 15 Şubat 2013 Cuma tarihli soL Gazetesi'nde yayımlanmıştır.

Fransız Komünist Partisi üye kartlarından orak çekiçi çıkarttı. Yerine AB’nin yıldızlarının bir kısmının bir büyük yıldızla örtüldüğü Avrupa Sol Partisi’nin amblemi geldi.

Çarşamba, 27 Şubat 2013 10:20
Aydemir Güler

Geçen hafta AKP'de, Erdoğan ile bir grup milletvekili arasında bir Alevi tartışması oldu. İki tez vardı ortada.

Birincisi Aleviliğin bir İslam mezhebi olarak görülmesi ve cemevinin Aleviliğe özgü ibadethane olarak tanınmasını öngörüyordu. İkinci yaklaşımı temsilen Tayyip Erdoğan, “siz Hıristiyanlıkta kiliseden başka ibadethane gördünüz mü?” diye yanıt vermiş, haberlere göre.

Çarşamba, 13 Şubat 2013 11:00
Aydemir Güler

Ortadoğu dikiş tutmuyor. Kanlı Bahar'ın ilk yayılma hızı çok etkileyiciydi.

Peki dalga geri çekildikten sonra geriye ne kaldı?

Tunus ve Mısır'da “uyumlu İslam” iktidarları, Libya'da kaos, Suriye'de terör yoluyla destabilizasyon. Bahreyn ve Yemen'de ise yangınların üstüne toprak atıldı.

Cuma, 22 Şubat 2013 12:38
Aydemir Güler

Aydemir Güler'in “Ulusal sorun söz meclisten dışarı” başlıklı yazısı 22 Şubat 2013 Cuma tarihli soL Gazetesi'nde yayımlanmıştır.

Pazartesi, 18 Şubat 2013 11:39
Aydemir Güler

Aydemir Güler'in “Kıbrıs’ta seçecek ne var?” başlıklı yazısı 18 Şubat 2013 Pazartesi tarihli soL Gazetesi'nde yayımlanmıştır.

Kıbrıs’ta Cumhurbaşkanlığı seçim var bugün.

Bu yazı Pazartesi yayınlanmış olacağına göre, “Kıbrıs’ta dün seçim vardı” demeliyim...

Pazartesi, 11 Şubat 2013 12:45
Aydemir Güler

Aydemir Güler'in “Hesap sormak” başlıklı yazısı 11 Şubat 2013 Pazartesi tarihli soL Gazetesi'nde yayımlanmıştır.

Pages