14 sonuçtan 1 - 14 arası gösteriliyor
Çarşamba, 05 Aralık 2012 09:27
Aydemir Güler

Şahabettin Bakırsan'ı toprağa verirken mezarı başında birkaç söz söyledim. Diğer konuşmacılar, Naciye Babalık ve Cemal Kıral'ın aklına gelip gelmediğini bilemem, sormadım da benim aklıma Şahap ağabeyin babasının Ermeni olduğu gelmedi o an!

Çarşamba, 26 Aralık 2012 11:07
Aydemir Güler

ODTÜ gerginliğinin bir ayar sorununu yansıttığını sanmayın. Ayar sorunu olmaması, başbakanın ve hükümetin son derece ayarsız olmadıkları anlamına gelmiyor.

Ancak bu sorun arızi değil yapısal, gelip geçici değil kalıcı, rastlantısal değil tercih edilmiş, keyfi değil zorunlu bir nitelik taşımaktadır.

Çarşamba, 12 Aralık 2012 09:20
Aydemir Güler

Şahap ağabeyin ardından etnik köken kurcalayanlara değinmiştim geçen hafta.

Çarşamba, 28 Kasım 2012 09:35
Aydemir Güler

AKP'nin bir diktatörlüğe geçiş olduğunu anlamayanlara Erdoğan'ın meclisten atma tehdidi alışılmışın dışında gelebilir.

Çarşamba, 31 Ekim 2012 11:41
Aydemir Güler

AKP ilginç bir yolda ısrar ediyor. Türkiye siyasi tarihinde bu kadar çok mekanda eşzamanlı olarak protestoları üstüne çeken kaç hükümet olmuştur?

Cumhuriyet Bayramından İstanbul Tenis Turnuvasına, Van veya Diyarbakır sokaklarından Şişli veya Bakırköy'e, Şam'dan Avrupa başkentlerine kadar sayısız nokta AKP protestosuna sahne oluyor.

Pazartesi, 17 Eylül 2012 12:51
Aydemir Güler

Suriye'de olayların nasıl gelişeceğini zannediyorlardı, dersiniz? Erdoğan, Davutoğlu ve arkadaşlarından söz ediyorum...

Sorunun yanıtı açık: Suriye'ye dönük uçak tacizleriyle, diplomatik gerginlikle, olmadı uluslararası bir çapulcu sürüsünü sınırdan salıp, Avrupa başkentlerini mekan tutmuş muhterem muhaliflerden devrimci imal ederek Şam'ı sarsacaklarına inanıyorlardı.

Pazartesi, 09 Temmuz 2012 15:46
Aydemir Güler

2011'den bu yana, özellikle seçimden sonra Türkiye solunda II. Cumhuriyet uzlaşmacılığı öksüz kaldı. Kemalist, ulusalcı damarları önemsizleşen solun geri kalanının bir bütün olarak sağlıklı, sosyalist bir düzen eleştirisine yöneldiğini söylemeyeceğim elbette. Ama genel konumlanış siyasi iktidardan medet ummak biçiminden uzaklaşmıştır.

Salı, 17 Temmuz 2012 14:13
Aydemir Güler

Medya, Cumartesi günkü Diyarbakır tablosunu başlıktaki soru ışığında görmek istemiyor pek.

“İzinsiz miting”, hatta kimilerine göre “izinsiz gösteri”!

Pazartesi, 04 Haziran 2012 09:30
Aydemir Güler

AKP'nin hal ve gidişi gerçekten ilginç bir hal aldı. Başbakanın tiyatroculuğa bir araba laf ettiği günlerde İstanbul'da bir sanatçılar buluşmasına TKP'yi temsilen gidip iki çift söz söylemiştim. Sol okurlarının tahmin edeceği gibi, bu konuşma, özü itibariyle AKP'nin saldırılarını şiddetlendirmesinin kesinlikle gücünü arttırmasından kaynaklanmadığına işaret ediyordu.

Pazartesi, 30 Nisan 2012 12:43
Aydemir Güler

AKP ne iki hafta önce Metin Çulhaoğlu'nun yazdığı gibi çok cesur sayılabilir, ne de benim geçen hafta anlatmaya çalıştığım gibi çok güçlü.

Pazartesi, 05 Mart 2012 12:09
Aydemir Güler

Okur bıkmış olabilir. Ama solda Ortadoğu'da bir yılı aşkın süredir neler olup bittiği konusunda düşülen yanlış yeniden üretildikçe, çaresi yok, biz de yazmaya devam edeceğiz.

Pazartesi, 27 Şubat 2012 09:43
Aydemir Güler

Yok yok “ikinci parti” meselesine girmeye niyetim yok. Ancak miras konusunun biraz da bu vesileyle aklıma geldiğini itiraf etmekte sakınca görmem. Açıkçası Türkiye solunda miras kavramının yaptığı çağrışımlarda saçmalık derecesinde yanlış, gayrı bilimsel ve siyasal olarak çok sakıncalı şey var. Bunlara eninde sonunda değinmeliydim...

Pazartesi, 13 Şubat 2012 10:53
Aydemir Güler

Türk-İş Aralık'ta, DİSK Şubat'ta genel kurullarını topladılar. Birincisi, sol birliğin yönetim umutlarına sahne oldu. Petrol-İş'in başını çektiği bu çıkışın başarısızlığa uğramasından sonra, DİSK kongresi, bana sorarsanız, sendikal hareketin daha fazla gerisine düşemeyeceği dibi gösterdi.

Pazartesi, 02 Ocak 2012 12:12
Aydemir Güler

Haziran seçimleri, Arap dünyasındaki trajik gelişmeler, malum soruşturmaların geldiği aşama, büyüme rekoru dahil biriken kriz işaretleri ve başka faktörlerle birlikte oluşan “2011 karanlığı”na uyumlu son ek Uludere'dir. Resmi açıklamada köylüleri öldürmemenin ortaya çıkartabileceği terör riskine işaret edilerek katliam aklanmış bulunuyor.