13 sonuçtan 1 - 13 arası gösteriliyor
Cuma, 03 Ağustos 2018 17:15
Taylan Kara

Şeytanın en güzel hilesi sizi kendisinin olmadığına inandırmasıdır.  

C. Baudelaire (Paris Sıkıntısı)

 

Cuma, 17 Ağustos 2018 07:15
Taylan Kara

“...insan isterse, her zaman, her yerde, her şeyle her şey arasında bağlantılar bulur;

dünya ansızın, her şeyin her şeye yollama yaptığı, her şeyin her şeyi açıkladığı bir akrabalıklar ağına dönüşür.”

U. Eco

Cuma, 09 Şubat 2018 00:45
Taylan Kara

Birikim Dergisi ve “liberal sol” olarak adlandırılan çevrenin bu topluma verdiği en büyük zarar nedir?

Bu toplumla ilgili yanlış saptamaları mı?

Günümüzden geçmişe bakıldığında “deli zırvası” denecek tarih okumaları mı?

Sosyalizme, cumhuriyete ve hatta zaman zaman “devrim düşüncesi”ne saplantı derecesinde karşıtlıkları mı?

*

Cuma, 01 Aralık 2017 00:45
Taylan Kara

“Özgürlük her zaman ve istisnasız farklı düşünene tanındığında özgürlüktür.” R. Luxemburg (1)

Klişeler ahmaklık üretir. Voltaire’e mal edilen ve sayısız defa kullanılan bir cümle vardır:

“Fikrinize katılmıyorum ama fikrinizi açıklamanız için canımı veririm.”

Cuma, 15 Aralık 2017 00:45
Taylan Kara

Şu anda Türkiye’deki kültür-sanat-edebiyat dünyasında hâkim olan iklimi bir cümlede özetleyecek olsaydım şu deyimi kullanırdım:

Köpeksiz köyde değneksiz gezmek…

***

Cuma, 07 Nisan 2017 01:00
Taylan Kara

Nilüfer Göle

Asaf Savaş Akat

Baskın Oran

Fuat Keyman

Etyen Mahçupyan

***

Bu isimler size ne çağrıştırıyor?

Yetmez ama evet?

İktidar destekçiliği?

Başbakan danışmanlığı?

TRT programcılığı?

Akil adamlık?

Burkanın ne cici şey olduğu?

Cuma, 13 Ocak 2017 01:00
Taylan Kara

G. Orwell’ın soğuk savaş yıllarında sosyalizme karşı kapitalist blok tarafından çok kullanılan,  meşhur 1984 romanında çift düşünce (double think) kavramının yanında bir de “çift dil” vardır (1).

Kitapta, sürekli bir savaşın olduğu yerde “Barış Bakanlığı” vardır.

 İşkence yapılan yerin adı “Sevgi Bakanlığı”dır.

Cuma, 02 Aralık 2016 01:00
Taylan Kara

Burjuvazi hoşgörülüdür oysa: İnsanları oldukları gibi sever çünkü onların olabileceklerinden nefret etmektedir.

             T.W.Adorno (Minima Moralia)

Bir insan niçin solcu olur? Bu soruya çok farklı yanıtlar verilebilir.

Cuma, 30 Aralık 2016 01:00
Taylan Kara

Büyük bir yazarın çocuğu da büyük bir yazar mıdır? Büyük bir siyasetçinin oğlu da o siyasetçinin devamı mı kabul edilmelidir? Saygın bir sanatçının yasal varisleri, aynı zamanda o sanatçının sanatının doğal ve tartışmasız temsilcileri midir?

Cuma, 16 Aralık 2016 01:30
Taylan Kara

Küçük-burjuva da, "bir yandan" ve "öbür yandan" meydana gelir. 

 K.Marx (1)

 

Cuma, 18 Kasım 2016 01:15
Taylan Kara

Hep söylenir: ideolojik olmayın! İyi bir romanda takacak hiçbir kulp bulamadıklarında bunu söylerler: “çok ideolojik”…

M. Gorki, N. Hikmet veya O. Kemal’i ideolojik bulurlar (ki bu doğrudur), ama onlara göre E. Şafak, A. Altan, P.Mağden ya da O. Pamuk ideolojik değildir. Doğal olan bunlardır; diğerleri sapmadır, anomalidir, olmaması gerekendir.

Cuma, 04 Kasım 2016 08:30
Taylan Kara

(Dikkat: indirgeme içerir!)

Perşembe, 06 Ekim 2016 15:15
Taylan Kara

Hrant Dink cinayetinden sonra bu cinayetle ilgili haberlerin birçoğunda, kendilerine bu adı veren grubun ismi geçiyordu: “Hrant’ın arkadaşları”

Kimler yoktu ki “Hrant’ın arkadaşları” içinde?

H.Dink’in cenaze törenine katılan ABD büyükelçisine itiraz edenleri bile Ergenekonculukla suçlayanlar...