8 sonuçtan 1 - 8 arası gösteriliyor
Cuma, 27 Kasım 2015 02:00
Kemal Okuyan

Evet, böyle yazmıştı adamın biri, Rus uçağının düşürülme haberinin altına yorum olarak İngilizce: “Türkiye’yi haritadan siliver Putin”!

Çarşamba, 25 Kasım 2015 09:45
Kemal Okuyan

Soruyoruz, son günlerde yaygın bir biçimde dillendirilen “Ruslar Suriye Türkmenlerini katlediyor” iddiası ile Rus uçağının düşürülmesi arasında nasıl bir ilişki var? Rus uçağının düşürülmesi planlanmış bir hareket miydi? ABD’den durup dururken “biz bu işin içinde yokuz” diye açıklama gelmesi, bir itiraf ya da açık etme olarak anlaşılabilir mi?

Pazartesi, 16 Kasım 2015 09:30
Kemal Okuyan

2013’ün Haziran günlerinden bugüne Türkiye komünist hareketine karşı sürdürülen düşünsel terör şiddetini kaybetmişe benziyor. Geçicidir, toparlanıp yine saldırmayı deneyeceklerdir. Büyük fırsatı kaçırdılar, gayri şansları yok.

Cuma, 20 Kasım 2015 09:30
Kemal Okuyan

Ankara’dan sonra Paris katliamında ölenler de futbol seyircisinin zalimliğinden payını aldı. Her şey bir yana, yitip gidenin ardından sessizliğini korumayı bile beceremeyen geniş bir kesim var. Saygı duruşunu filan geçtim, üzüntünün kırıntısı dahi olmayabilir ama hiç değilse susarsın.

Pazartesi, 02 Kasım 2015 01:15
Kemal Okuyan

Haziran seçimlerinde zafer konvoyları oluşturulmasıyla, 1 Kasım gecesi karalar bağlamak arasında özde hiçbir fark yok ya da mutlak bir bağ var. 1 Kasım, yalnızca sol için değil, tüm toplum için parlamenter hayallerin bittiği andır. Bir bakıma iyidir.

Kötü olan AKP’nin yükselişi midir? Bunu bilmiyorum, AKP mi yükseliyor, Türkiye’de düzen muhalefeti mi alçalıyor?

Pazar, 22 Kasım 2015 14:45
Kemal Okuyan

Paris’teki saldırılar Ankara’dakinden daha çok ses getirdi. Ankara’daki de Beyrut’takinden, Beyrut’taki Bağdat’takinden, Bağdat’taki İslamabad’dakinden, İslamabad’daki Abuja’dakinden daha fazla konuşulmuş, daha fazla önemsenmişti.

Cuma, 13 Kasım 2015 09:45
Kemal Okuyan

İnternette dolaştı durdu, çok düşündürdü, çok güldürdü. Görüntüler bir yarışma programındanmış, ailecek katılınanlardan. Uzatmaya gerek yok, çoğunluk izlemiştir, “Osmanlı’nın uçağı var mıydı” sorusunun yarattığı tabloyu. Atatürk, Vahdettin, F-16, paraşüt, Osmanlı, padişah… Bu altı sözcük etrafında traji-komik bir durum.

Pazartesi, 09 Kasım 2015 09:15
Kemal Okuyan

Ergenekon’la Erdoğan işbirliği halinde… Cemaat, AKP bloğunu terk ettiği andan itibaren bunu dillendiriyordu. Ergenekon büyük ölçüde ve operasyona konu olan haliyle deli saçmasıydı lakin cemaatin iddiası pekala “asker ile Erdoğan müttefik oldu” diye okunabilir ve gerçeklik kazanabilirdi. Cemaat ittifakın kendine karşı kurulduğunu söylemekteydi.