8 sonuçtan 1 - 8 arası gösteriliyor
Perşembe, 19 Mayıs 2011 12:15
Kemal Okuyan

Ne mutlu ki bize, ince eleyip sık dokuyan dostlarımız var. Bir komünist partisinin adına yakışır bir görüntü vermesi gerektiğine inandıklarından iyi hazırlanmamış bir etkinlikte yüzlerini hemen buruşturur, amaca uygun olmayan bir afiş gördüklerinde derhal telefona sarılır, çalakalem hazırlanmış bir makalenin sahibini yazdığına yazacağına pişman ederler.

Çarşamba, 25 Mayıs 2011 14:34
Kemal Okuyan

"500 bin oy alsanız ne olur, almasanız ne olur" diyenlere sağlam yanıtlarımız var.

"Peki ya alamazsanız ne olacak?" Bunu içeriden, dostça bir kaygının ürünü olarak görüp değiştirelim: Ya 500 bin oy alamazsak?

Daha da açığını yazalım: Neden böyle bir hedef kondu ki?

Neden böyle bir hedef koyduk ki?

Cuma, 13 Mayıs 2011 12:40
Kemal Okuyan

Şu sıralar 12 Haziran'da ne olacak diye sorulduğunda, Türkiye'nin siyasi dengelerine ilişkin bir kısmı somut verilere dayanan, bazılarıysa kaçınılmaz olarak sezgilerimizin ufku ile sınırlanan analizlere kalkışmadan önce şunu söylüyorum: İnsan kendini gösterecek mi!

Salı, 17 Mayıs 2011 12:53
Kemal Okuyan

"Barajı geçemeyecek partiler, barajı kaldıracağını söyleyen partileri desteklesin…" Bunu Mustafa Mutlu Vatan'da yazmıştı. Mutlu'nun barajın anti-demokratik olduğunu ve kalkması gerektiğini düşündüğünden kuşku duyulamaz elbette.

Salı, 31 Mayıs 2011 12:58
Kemal Okuyan

Seçimler yaklaşırken millet bir kez daha stratejik meselelere kaptırıverdi kendini… Bir yandan iyi bir şey, onca kürsü atışmasına karşın "seçim atmosferi" pek olgunlaşmayan ülkede insanlar sürekli siyaset konuşuyor.

Perşembe, 12 Mayıs 2011 12:55
Kemal Okuyan

İnsan, yaşamı boyunca her gün, her saat seçer. Düşünerek seçer, daha önce düşündükleriyle seçer, fazla düşünmeden seçer, düşüncesizce seçer ama mutlaka seçer.

Seçmenin bize "tüketmek"le ilgili olduğu fısıldanır sıklıkla. Şu değil de bu giysiyi, şu değil de bu zeytini, şu değil de bu cep telefonunu… Şu değil de bu televizyon dizisini…

Pazartesi, 23 Mayıs 2011 15:28
Kemal Okuyan

Bundan 10 yıl kadar önce, lafa "biz sizden oy istemiyoruz"la başlayarak seçim çalışması yürüten arkadaşlarımız vardı. Seçimlere katılmak ayıptı ya, bu ayıbı dengelemek için geliştirdikleri formüllerden biriydi, "oy istememek"!

Pazartesi, 16 Mayıs 2011 11:42
Kemal Okuyan

Yalnız AKP'nin oylarının göreli düşük olduğu İzmir'de değil, İstanbul, Ankara, Adana, Kocaeli, Samsun gibi kentlerde hükümet partisine oy verenler yok ortada. Bu gözlemi yapan birçok kişiye rastladım son haftalarda.