59 sonuçtan 1 - 15 arası gösteriliyor
Perşembe, 31 Aralık 2009 00:53
Kemal Okuyan

Türkiye’de insanların kahramana gereksinim duyması anlaşılır bir şey. Erdoğan’ın yükselişi, arkasındaki destek biraz da bu nedenle kendine ait ideolojik alanın dışına çıktı, “sol”un zayıf ve hastalıklı kesimlerini de etkiledi. Bir bölümü inanmak istiyordu ki, AKP öyle İslamcı bir parti filan değildi, izin verilse yani asker vesayeti ortadan kalksa Türkiye’yi demokratikleştirme amacındaydı...

Salı, 01 Aralık 2009 12:40
Kemal Okuyan

Ne kadar kolay değil mi? Alıyorlar, şuradan şuraya koyuyorlar... Hooooop. İşlem tamam!

Karpuz değil, çuval değil, sandık, sepet, balya değil... Alevi kitlelerden söz ediyorlar!

Salı, 24 Kasım 2009 10:06
Kemal Okuyan

Tarihsel ilerleme fikrine yabancılaşarak ilerici olunmaz. Olunmaz ama giderek tuhaflaşan Türkiye’de, “devrimciyim” diyenler arasında “ilerici” olmak istemeyenlerin sayısı da artıp durur.

Salı, 03 Kasım 2009 11:36
Kemal Okuyan

Türkiye’de seçim anketleri siparişle yapılır. Bir bölümü gizlenir ısmarlayan tarafından. Amaç nabız tutmaktır. Diğer bir bölüm ise doğrudan “kamuoyunu yönlendirmek” içindir. Yakın tarihte seçim yoksa mesele de yoktur. Özgürce üfürülür rakamlar.

Salı, 10 Kasım 2009 10:18
Kemal Okuyan

Mitingin adı bu değildi elbette, bir açıdan yakışıksız da böyle bir adlandırma. Ancak Pazar günü Kadıköy’de gerçekleşen “Ayrımcılığa Karşı Eşit Yurttaşlık Hakkı” mitingi, toplumsal algıya “Alevi Mitingi” olarak yerleşmişse, bunu kurcalamanın bir anlamı bulunmuyor.

Perşembe, 05 Kasım 2009 13:12
Kemal Okuyan

Türkiye’nin bir yıkım sürecinde olduğunu söylemek sıradanlaştı. Toplumsal çürümeye işaret etmenin bir anlamı kalmadı. AKP’nin bu ülkenin başına ne kadar büyük bir bela olduğu gerçeğini yinelemek gereksizleşti.

Nüfusun belki de gerekenden büyük bir bölmesi, bir biçimde “tehlike”nin farkında.

Perşembe, 15 Ekim 2009 11:47
Kemal Okuyan

Davos'ta Erdoğan'ın "bir dakika" çıkışının Türkiye'nin Arap dünyasına girişini kolaylaştırmak için ABD eli değen bir şov olduğunu yazmıştım olaydan hemen sonra.

Salı, 27 Ekim 2009 10:54
Kemal Okuyan

Şu ana kadar “açılım”ın ABD marifeti olduğunu kabul etmeyen görmedim. Hükümete yakın bütün kalemler altını çize çize “bu işin arkasında ABD var” diyorlar, sürece karşı konulamayacağına işaret ederek... PKK ve DTP çevrelerinden yapılan karmaşık açıklamaları süzdüğünüzde yine aynı olguyla karşılaşıyorsunuz.

Perşembe, 17 Eylül 2009 10:30
Kemal Okuyan

Suriye’ye gitmek için artık vize gerekmiyor. AKP’nin harika çocuğu Davutoğlu bunu da becerdi. İçeride açılım, dışarıda açılım yurtta sulh, cihanda sulh!

Salı, 29 Eylül 2009 13:24
Kemal Okuyan

Ufuk Uras ve bazı arkadaşları Genelkurmay Başkanı için suç duyurusunda bulunduğunu duyduğumda ilk aklıma gelen, Başbuğ'un "halkı kin, nefret ve düşmanlığa tahrik"le suçlanmasıydı. Öyle ya, yalnızca bugünkünün değil, Türkiye'deki hemen bütün Genelkurmay Başkanları'nın alışkanlığıdır "tahrik"... Milliyetçilik, şovenizm... Bütün bunlar bu kapsamda değerlendirilebilir.

Pazartesi, 28 Eylül 2009 10:30
Kemal Okuyan

29 Mart seçimlerinden sonraki yazılarımda, birkaç kez, solun kendisiyle uğraşma alışkanlığından çıkıp, karşıtlarıyla gerçek bir ideolojik mücadele içinde girmesi gerektiğine işaret etmiştim. Bu doğrultuda yazdım ama kimi örneklerde kendi çağrıma kulak asmadığım da oldu.

Perşembe, 10 Eylül 2009 10:50
Kemal Okuyan

Ülkenin sola fena halde gereksinimi var ama... Sol işi ağırdan alıyor, ağırdan alıyoruz ve sanırım tam olarak bilinemeyecek nedenlerle solun kendi kendine zarar vermesini engelleyemiyoruz.

Salı, 15 Eylül 2009 13:22
Kemal Okuyan

Yeni bir şey değil, güce yönelmek, o gücün ateşini kendinden uzakta tutmak, daha da ötesi o gücün bir parçası olmak. Siyasetin, özellikle uluslararası siyasetin unsurlarından biri bu. “Ya dostumsun ya düşmanım” tavrı, güç odağının kendi ittifaklar sistemini kurmak için en temel araçlarından biridir emperyalist dünyada.

Salı, 11 Ağustos 2009 12:01
Kemal Okuyan

Kürt sorunu, Türkiye sorunudur. Bu geçmişte de böyleydi denebilir ama artık önemli bir fark var: Bir bütün olarak Türkiye’nin şekillendirilmesi gündemde.

Perşembe, 27 Ağustos 2009 10:30
Kemal Okuyan

Ortada şimdilik bir açılım yok. AKP son derece “demokrat” bir tavırla “önce herkesi dinleyelim, ortamı yumuşatalım” demekte. Sanki bu konuda herkes uzun bir süredir konuşmuyormuş gibi. Evet, kimin ne istediği pek belli değil ama...

Pages