35 sonuçtan 1 - 15 arası gösteriliyor
Perşembe, 31 Aralık 2009 00:53
Kemal Okuyan

Türkiye’de insanların kahramana gereksinim duyması anlaşılır bir şey. Erdoğan’ın yükselişi, arkasındaki destek biraz da bu nedenle kendine ait ideolojik alanın dışına çıktı, “sol”un zayıf ve hastalıklı kesimlerini de etkiledi. Bir bölümü inanmak istiyordu ki, AKP öyle İslamcı bir parti filan değildi, izin verilse yani asker vesayeti ortadan kalksa Türkiye’yi demokratikleştirme amacındaydı...

Salı, 24 Kasım 2009 10:06
Kemal Okuyan

Tarihsel ilerleme fikrine yabancılaşarak ilerici olunmaz. Olunmaz ama giderek tuhaflaşan Türkiye’de, “devrimciyim” diyenler arasında “ilerici” olmak istemeyenlerin sayısı da artıp durur.

Perşembe, 12 Kasım 2009 10:24
Kemal Okuyan

İlk kez yazmıyordum kemalizm üzerine... Yeni, değişik bir şey de söylemedim soL’da 10 Kasım vesilesiyle Mustafa Kemal için yaptığım değerlendirmede. Ne ki, daha saati dolmadan iletiler gelmeye başladı. “Burjuva devrimcisi” diyemezmişim Mustafa Kemal’e...

Perşembe, 05 Kasım 2009 13:12
Kemal Okuyan

Türkiye’nin bir yıkım sürecinde olduğunu söylemek sıradanlaştı. Toplumsal çürümeye işaret etmenin bir anlamı kalmadı. AKP’nin bu ülkenin başına ne kadar büyük bir bela olduğu gerçeğini yinelemek gereksizleşti.

Nüfusun belki de gerekenden büyük bir bölmesi, bir biçimde “tehlike”nin farkında.

Salı, 27 Ekim 2009 10:54
Kemal Okuyan

Şu ana kadar “açılım”ın ABD marifeti olduğunu kabul etmeyen görmedim. Hükümete yakın bütün kalemler altını çize çize “bu işin arkasında ABD var” diyorlar, sürece karşı konulamayacağına işaret ederek... PKK ve DTP çevrelerinden yapılan karmaşık açıklamaları süzdüğünüzde yine aynı olguyla karşılaşıyorsunuz.

Salı, 20 Ekim 2009 12:55
Kemal Okuyan

“Bugün ABD Başkanı Obama'nın öncülüğünde bir 'bölgesel barış ortamı' kuruluyor.
(Bunu insancıl olduklarından değil, enerji kaynaklarını emniyete almak ve savunma harcamalarını azaltmak için yapıyorlar elbette.)
Süreçten iki büyük oluşum çıkıyor:

Perşembe, 24 Eylül 2009 12:36
Kemal Okuyan

Sosyalizm hedefini her daim canlı tutacaksınız ittifaklar politikanızda egemen sınıfın parçası olan bir kesime ve onun siyasi temsilcilerine yer vermeyeceksiniz beklenmedik gelişmelere karşı duyarlı olacak, devrimci reflekslerinizi kitaba kurban etmeyeceksiniz.

Perşembe, 10 Eylül 2009 10:50
Kemal Okuyan

Ülkenin sola fena halde gereksinimi var ama... Sol işi ağırdan alıyor, ağırdan alıyoruz ve sanırım tam olarak bilinemeyecek nedenlerle solun kendi kendine zarar vermesini engelleyemiyoruz.

Salı, 29 Eylül 2009 13:24
Kemal Okuyan

Ufuk Uras ve bazı arkadaşları Genelkurmay Başkanı için suç duyurusunda bulunduğunu duyduğumda ilk aklıma gelen, Başbuğ'un "halkı kin, nefret ve düşmanlığa tahrik"le suçlanmasıydı. Öyle ya, yalnızca bugünkünün değil, Türkiye'deki hemen bütün Genelkurmay Başkanları'nın alışkanlığıdır "tahrik"... Milliyetçilik, şovenizm... Bütün bunlar bu kapsamda değerlendirilebilir.

Salı, 11 Ağustos 2009 12:01
Kemal Okuyan

Kürt sorunu, Türkiye sorunudur. Bu geçmişte de böyleydi denebilir ama artık önemli bir fark var: Bir bütün olarak Türkiye’nin şekillendirilmesi gündemde.

Perşembe, 13 Ağustos 2009 13:06
Kemal Okuyan

Memlekette olup bitenleri kanıksamak, onu kendisine sunulduğu, gösterildiği biçimde anlamlandırmak...

Pazartesi, 27 Temmuz 2009 10:49
Kemal Okuyan

Nâmık Kemal’in Vatan Yahut Silistre’sini okuyan bir liberalin tüylerinin diken diken olduğundan kuşku duymamak gerekiyor. İlkokul müsamerelerine konu olmasından, zamanla suyunun çıkarılmasından, kötü taklitlerinin etrafa saçılmasından ve bizzat kendisinin naifliğinden değil elbette...

Vatan kavramıdır onları rahatsız eden...

Perşembe, 16 Temmuz 2009 10:52
Kemal Okuyan

Bu yazı Salı günü için düşünülmüştü, tereddüt ettim. Kararsızlık uzun sürünce soL okurlarının pek yakından bildiği yazı düzensizliğime bir yenisini eklemiş oldum (“şu günler yazar” ibaresinin sanıyorum kaldırılması gerekiyor, “canı istediğinde yazar” okurun kafasında şekillenen yargı olsa gerek, oysa “elinden geldiğince yazmaya çalışıyor”um).

Pazartesi, 22 Haziran 2009 12:02
Kemal Okuyan

Özgürlük ve Dayanışma Partisi'ne geçmişte demediğimizi bırakmamıştık, hoş karşılıklıydı "iltifatlarımız", bizim de işitmediğimiz kalmamıştı. Bu nedenle dün yeni bir sayfa açan tüm ÖDP'lilere içtenlikle kolay gelsin ve başarılar diler duruma gelmiş olmamız az şey değil.

Perşembe, 18 Haziran 2009 12:01
Kemal Okuyan

Solcu olmanın kolay olduğu nerede görülmüş? Ama şu sıralar İran'a solcu olmak daha bir zor.

Pages