9 sonuçtan 1 - 9 arası gösteriliyor
Çarşamba, 13 Ağustos 2008 12:48
Kemal Okuyan

Türk dış politikası ahlaksızlık saçıyor. Resmi görüşe göre, Türkiye Cumhuriyeti herkesin dostu! Bütün komşularıyla iyi geçinmeye çalışıyor, hep istikrardan yana... Herkes stratejik ortak, müttefik ve de satıcı, alıcı. Maksat muhabbet ve ticaret!

Perşembe, 14 Ağustos 2008 13:10
Kemal Okuyan

Tayyip Erdoğan Putin'le görüştü... Büyük ilgi gördü, Rus Başbakan "Kafkas İttifakı" önerisinin üzerine atladı, arabuluculuk rolü Türkiye'ye verildi, Ankara'nın liderliği bir kez daha görüldü...

Pazartesi, 18 Ağustos 2008 13:40
Kemal Okuyan

Ergenekon'a geri dönmekte yarar var.

Görülüyor ki, yakında Kafkas gerilimine de geri dönmek zorunda kalacağız... Umarım arada en az bu başlıklar kadar önem taşıyan diğer konulara da değinme şansımız olur. Ama bugün, Ergenekon operasyonuyla ilgili bazı sorulara yanıt aramamızda büyük yarar var.

Pazartesi, 25 Ağustos 2008 13:26
Kemal Okuyan

Kürt sorununda kilitlenme sürüyor. İlk bakışta, kilitlenmeye , inkarcılığın Türkiye Cumhuriyeti'nin hem resmi , hem de fiili politikasındaki ağırlığını korumasının yol açtığı düşünülebilir. Yalan değil, "Kürt" olgusu onca bedelden sonra bir meşruiyet kazandı belki ama bu olguyla sistemin ilişkilenmesi "inkar ve imha"dan arınmıyor bir türlü.

Cuma, 08 Ağustos 2008 12:43
Kemal Okuyan

Kürt sorununun yarattığı basıncın da etkisiyle, emperyalizmin bölgesel projeleri dendiğinde gözümüzü hemen Ortadoğu'ya çeviriyoruz. Irak'ın işgalinden önce "Türkiye bu suça ortak olacak" diyorduk, ABD'nin ısrarlı taleplerine bakarak. 1 Mart tezkere kazası suçu ortadan kaldırmadı, azalttı.

Pazartesi, 04 Ağustos 2008 11:00
Kemal Okuyan

Türkiye bundan kısa süre öncesine kadar "öngörülemeyen" bir ülkeydi... Kimileri süreklileşmiş krizden söz ediyor, çokça "fetret devri"ne işaret ediliyor, kaos ve karmaşaya vurgu yapılıyordu.

Salı, 19 Ağustos 2008 11:11
Kemal Okuyan

Ergenekon operasyonu artık mahkeme sürecinde. Ekim ayının sonlarına doğru başlayacak duruşmaların ne kadar süreceğini kimse bilmiyor. Ancak iddianamenin hacmi, delil dosyalarının kapsam ve yapısı, sanık sayısı ve birçok sanığın özel durumu, yalnızca teknik açıdan bile mahkemenin uzun süreceğine işaret ediyor. Bir de işin içine siyasal dengeler ve soruşturmanın zayıf noktaları girince...

Çarşamba, 06 Ağustos 2008 12:59
Kemal Okuyan

Bu sefer sonda değil, hemen başta söylemekte yarar var. 1 Ağustos tarihinde Evrensel'deki yazısında Kamil Tekin Sürek, "O kadar laf (alay, iğneleme, kinaye vb) yerine, ABD ve AB'nin AKP eliyle yürüttüğü projeye karşı böyle bir ittifakın içinde neden yer almıyorsunuz? Var mısınız yok musunuz? Siyasal müttefikleriniz hangi siyasal güçlerdir? (çünkü işçiler, emekçiler vb.

Çarşamba, 27 Ağustos 2008 13:31
Kemal Okuyan

Gürcistan Güney Osetya'ya saldırdığında Türkiye'den birçok kişinin "gönüllü" olarak çatışma bölgesine gitmeyi tartıştığını biliyorum. Savaş uzun sürseydi eğer, giderlerdi de... Kafkas halklarının doğasına uygun. Bir de üstüne, herkes için "sağlam" gerekçeler de vardı.