14 sonuçtan 1 - 14 arası gösteriliyor
Cuma, 04 Temmuz 2008 11:23
Kemal Okuyan

Sırbistan, Ukrayna, Gürcistan, Kırgızistan... Emperyalistler türlü entrikalarla istedikleri dönüşümün önünü açacak iktidar değişikliklerine "devrim" adını verdiler. Darbeler dönemini kendilerince kapatmışlardı, "devrim" çok daha meşru bir sözcüktü, onu devralıp kirletmekte bir sakınca görmüyorlardı.

Perşembe, 10 Temmuz 2008 12:37
Kemal Okuyan

Şöyle bir soluk alalım ve Ergenekonsuz, darbesiz bir yazıya başlayalım. Belki yine bağlantılı ama biraz daha kuşbakışı, sürecin biraz daha farklı bir boyutuna yoğunlaşarak...

Çarşamba, 30 Temmuz 2008 14:39
Kemal Okuyan

The Independent'da yer alan Türkiye yorumu doğal olarak ilgi çekti. Türkiye Cumhuriyeti'nin "çökmekte" olduğunu iddia eden Daniel Howden imzalı makale bütün gücünü başlığından alıyor. Howden çökmekte olan cumhuriyetin "dünyanın en önemli siyasal projesi" olduğunu ileri sürdükten sonra bir şey söylemiyor.

Çarşamba, 02 Temmuz 2008 13:02
Kemal Okuyan

Artık hiç kuşku yok, ABD'nin Türkiye operasyonu yeni bir evreye girdi. "Oh oh darbecilerden kurtuluyoruz"cular, "gittiği yere kadar gitsin"ciler, "çetelerin çöktüğü gün"cüler mutlu... "Bekleyelim ne çıkacak"çılar, "sapla saman ayrılmalı"cılar, "karşılıklı hamleler yapılıyor"cular kaygı ve merak karışımı bir duyguyla izlemede...

Pazartesi, 21 Temmuz 2008 12:43
Kemal Okuyan

Sol nasıl tasfiye edilir?

Fizik olarak? Etkilidir ancak kesin sonuç alınamaz, çoğu kez ters tepme olasılığı vardır. Kural değildir ama sol üstüne gelindikçe bilenebilir, direnç kazanabilir.

İdeolojik olarak? Daha etkilidir, kalıcı sonuçlar verir.

Çarşamba, 23 Temmuz 2008 13:17
Kemal Okuyan

Solun mutlak desteği olmadan Ergenekon operasyonu "yarım" kalır. Sol çok önemli olduğu için değil. Yapılan işin "demokratikleşme" olduğu yalanının tescillenmesi için sola gereksinim var. Evet, burada noter sol. Çünkü kontrgerillanın, faşist saldırıların, darbelerin muhatabı sol.

Salı, 29 Temmuz 2008 11:47
Kemal Okuyan

İnsanları yordular... Hafiyesi gazetecilerle, polisiye ayarında iddianamelerle, şok şok şok operasyonlarla, "kimseye güvenmeyeceksiniz" düsturuyla... Bombalarla...

Pazartesi, 28 Temmuz 2008 12:50
Kemal Okuyan

Bir süredir, Türkiye Komünist Partisi'nin yaz eğitimlerinin yürütüldüğü kampta olduğumdan yazılarıma ara vermek durumunda kaldım. Arada fırsat buldukça Ergenekon davasında mahkemenin kabul ettiği iddianameye göz attım, ilgi çekici bölümlere ilişkin notlar çıkardım.

Cumartesi, 12 Temmuz 2008 12:44
Kemal Okuyan

Anlaşılıyor ki, AKP hükümetine karşı homurdanan, "bir şeyler yapmak gerek" diyen subayların önemli bölümü bundan yıllar önce paçayı kaptırmış, işin içine CIA, emniyet teşkilatı, MİT girmiş, o ana kadar güle oynaya hiçbir denetim olmaksızın kullanılan "örtülü" mekanizmaların bazıları yakın takibe alınmış, kimi generallerin özel yaşamı ve de akçalı ilişkileri dosyalanmış sonra da bütün bunlar hem

Perşembe, 03 Temmuz 2008 12:51
Kemal Okuyan

İki gündür liberal ve de doğal olarak gerici basında okuyoruz, meğer Sivas katliamınının da arkasında Ergenekon varmış... Derin devlet ya da işte onun bir kanadı, suçu dincilerin üzerine atmak için bu tezgahı tertiplemiş. Bu nedenle "gericilik" diye ayağa kalkmanın anlamı yokmuş. Asıl suçluların peşinden gidilmeliymiş.

Pazartesi, 07 Temmuz 2008 10:46
Kemal Okuyan

Ergenekon operasyonunun anlamı üzerine bir dizi şey söylüyor, AKP'nin hangi amaçla hareket ettiğini anlatmaya çalışıyoruz ya, bekleneceği gibi "işte darbecilere sahip çıktılar", "çetecilerle kol kola girdiler" "övgü"lerini alıyoruz. Başka çareleri yok, tepetaklak yuvarlanıp içine düştükleri "işbirlikçi-gerici" koalisyondaki yerlerini rasyonalize etmek için saçmalayacaklar.

Perşembe, 17 Temmuz 2008 12:43
Kemal Okuyan

Sanıyorum bilimsellik kattığı sanılıyor, sağına soluna bir şeyler koyup merkeze yerleştirmenin "İşin bu yönü var ama şu yönünü de asla unutmamak gerek." Değişik yönlere işaret edip, tehlikeler konusunda uyarmak ve bütün bunların uzağında sakin huzurlu bir noktada durmak...

Marksist teori ve pratiği daha başka hangi yöntemle kadükleştirebilirsiniz?

Çarşamba, 16 Temmuz 2008 13:10
Kemal Okuyan

Gücünü sömürüye, haksızlıklara, ABD'ye dayayan güçlerin "siyasi mücadele"den anladığı başka ne olabilir ki! Entrika, komplo, şantaj, rüşvet, cinayet, katliam, darbe...