33 sonuçtan 1 - 15 arası gösteriliyor
Perşembe, 26 Ocak 2017 01:00
Ahmet Çınar

Başkanlık sistemi islamiyete aykırıymış. Böyle buyurmuş Kemal Bey!

“İnanç açısından da doğru değil, demokratik açıdan da doğru değil” demiş ve eklemiş: "Efendim İslam'da istişare vardır, oturur konuşursunuz. Burda öyle bir şey yok. Her şey bir kişiye bağlı.”

Perşembe, 05 Ocak 2017 01:30
Ahmet Çınar

Tekellere ve tarikatlara dayalı islâmofaşist AKP diktatörlüğü, sizi tutuklamak için herhangi bir hukuki gerekçeye ihtiyaç duymaz.

Perşembe, 04 Ağustos 2016 01:00
Ahmet Çınar

Var sayalım 15 Temmuz akşamı darbe girişimi, girişim olmaktan çıktı ve gerçekleşti, Tayyip Erdoğan saltanatı yerle bir oldu… Var sayalım Tayyiban ordusunun yerine Fethullahî ordu her şeye hâkim oldu.

Ne olacaktı? Ne değişecekti?

Örneğin, bombalarla yıkılmış bir Meclis’ten patronların çok istediği “Uluslararası İşgücü Yasası”ndaki değişiklikler geçmeyecek miydi?

Perşembe, 05 Mayıs 2016 01:00
Ahmet Çınar

Bir imam hatip okuluna teslim edildiğimde tam 11 yaşımdaydım. Kimse sormamıştı bana hangi okula gitmek istediğimi. Tam 7 yıl… Sistemli olarak her gün, her derste, her fırsatta –sonradan öğrendiğim- ne kadar ilerici, aydınlanmacı, bilimsel, laik değer varsa hepsine küfrediliyor, bu değerlerin tamamı aşağılanıyor, müslümanların zulüm gördüğü, ezildiği, mağdur edildiği propagandası yapılıyordu.

Perşembe, 26 Mayıs 2016 01:00
Ahmet Çınar

“Yüzde 99’u müslüman olan bir ülkede…”

“İmam hatiplerin kapatılması cumhuriyet tarihinin en yanlış noktalarından biridir…”

Bu sözleri kim söylemiş olabilir?

Tayyip Erdoğan mı?

Kemal Kılıçdaroğlu mu?

Hayır hayır… Türkiye Cumhuriyetinin 26’ncı Genelkurmay Başkanı Orgeneral İlker Başbuğ.

Perşembe, 28 Nisan 2016 01:15
Ahmet Çınar

Gaf mı?

Dil sürçmesi mi?

Gündem değiştirme hamlesi mi?

Perşembe, 17 Mart 2016 01:15
Ahmet Çınar

Karaman’daki kitlesel tecavüz olayına “münferit bir hadise” demek, eğer insanları aptal yerine koymaya çalışmak değilse, aptallıktır.

Neden mi?

Ordu'da bir lisede 42 yaşındaki Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi öğretmeni 4 kız öğrencisini taciz ettiği için cezaevine gönderildi. Yobaz kafalar “münferit bir hadise” dedi. (2016)

Perşembe, 10 Aralık 2015 01:45
Ahmet Çınar

soL Haber Portalı’nda son dört günde yayımlanan dört haber, neden her birimizin Aziz Nesin olması gerektiğini müthiş bir berraklık ve netlikle açıklıyor.

Aziz Nesin’in 20 Aralık’taki 100’üncü doğum yıl dönümü nedeniyle, Nâzım Hikmet Kültür Merkezleri tüm yurtta “Aziz Nesin Olunmalı” haykırışını dile getiriyor.

Perşembe, 26 Kasım 2015 01:30
Ahmet Çınar

Bu yazıyı okuyorsanız, soL Haber Portalı’nın da okurusunuz.  

Hele günde birkaç kez Portal’a girip memlekette neler olup bitiyor bir görelim diyenlerdenseniz, aslında her haberin içinde, dibinde, çekirdeğinde uzun, upuzun siyasal alt metinler görmeniz kuvvetle muhtemel.  

Perşembe, 19 Kasım 2015 01:00
Ahmet Çınar

Tam bir yıl bir ay önce, 2014’ün Ekim ayında bu köşede yayımladığım yazı da yukarıdaki başlığı taşıyordu.

O vakitler…

Ilımlı İslâm her yana ekilmişti yıllarca: Evlere, okullara, sokaklara, işyerlerine, yatak odalarına dek!

IŞİD henüz bu denli biçilmemişti: Suruç, Ankara, Paris katliamları yaşanmamıştı.

Perşembe, 13 Ağustos 2015 09:15
Ahmet Çınar

Yıl 1975. Ankara’da bir dernek, emperyalizme ve faşizme meydan okuyan bir bildiri hazırlar. Bildiri yayınlanır. Ancak söz konusu derneğe dava açılır. Ankara 8. Asliye Ceza Mahkemesi’nde görülür dava. Mahkeme 30 Haziran 1975 günü 975/210 sayılı kararını verir. Ankara 8. Asliye Ceza Mahkemesi’nin o kararını noktasına virgülüne dokunmadan aktarıyorum:

Perşembe, 06 Ağustos 2015 08:30
Ahmet Çınar

Türkiye’nin bir çıkışsızlığa, kısır bir döngüye, kapısız ve penceresiz bir duvara tosladığını görmeyen var mı?

Bir ya da birkaç günde yanımızda yöremizde, sağımızda solumuzda, önümüzde arkamızda olup biten olaylara, kanıksanmaya başlanan olgulara bakarsak; zaten “Yeni Türkiye” denilen ucubenin hallerini kavramış oluruz. Ve bu hallerin bizi nereye götüreceğini.

Perşembe, 23 Temmuz 2015 08:15
Ahmet Çınar

Bundan 22 yıl önce Hürriyet gazetesinin Sivas’taki gerici kalkışma ve katliamı, “Aziz Nesin isyanı” manşetiyle vererek, sanık sandalyesine laiklik ve aydınlanma savunucusu Aziz Nesin’i oturtmasını unutabilir miyiz?

Perşembe, 11 Haziran 2015 08:30
Ahmet Çınar

“AKP’yi geriletmek”, “AKP’den hesap sormak”, “Onu başkan yaptırmamak” diye diye parlamentoya girenlerin “istikrar” ve “normalleşme” operasyonlarında oynadıkları gayretkeş rolü siz de benim gibi hayretle mi izliyorsunuz? Yoksa Tayyip Erdoğan’ın üç dört gündür konuşmaması, insan içine çıkmamasıyla yetiniyor ve “kafamızı dinliyoruz” mu diyorsunuz?

Perşembe, 14 Mayıs 2015 08:15
Ahmet Çınar

NATO’ya bağlı ABD müttefiki bir ordunun tüm merdivenlerini basamak basamak tırmanarak orgenerallik rütbesine ulaştığında 57 yaşındaydı. 1960’lardan 70’lere uzanan sol bilinç ve yükselişin yaşandığı, insanların kitap okuyup sorgulayabildiği, itiraz edip hayır diyebildiği yılların emperyalist uşağıydı.

Pages