8 sonuçtan 1 - 8 arası gösteriliyor
Perşembe, 18 Aralık 2014 08:15
Ahmet Çınar

Ben bir gazeteciyim.

Ekrem Dumanlı benim meslektaşım mı?

Dumanlı’nın biçimsel olarak bir gazetenin yayın yönetmeni olması, yaşamını gazetecilikten kazanması, her gün yayınlanan bir gazetede yazılar yazması, onu gazeteci yapar mı?

Tırnak içinde “Gazeteci”den söz etmiyorum ama… Gerçek anlamda gazetecilikten ve gazeteciden söz açıyorum.

Perşembe, 11 Aralık 2014 08:15
Ahmet Çınar

Zorunlu din dersi, zorunlu Osmanlıca derken…

On yıllardır sürdürülen “Toplumun zorunlu bir şekilde İslâmize ve Osmanize edilmesi” hedefine ulaşıldığı konusunda artık herhalde kimsenin kuşkusu kalmamıştır.

Tayyip Erdoğan’ın iktidara geldiği günden bu yana yaptığı binlerce konuşma arasında, 8 Aralık 2014 Pazartesi günü 5. Din Şurası’nda yaptığı konuşma tarihsel bir öneme sahip.

Perşembe, 27 Kasım 2014 08:00
Ahmet Çınar

Bu yazının yayında olduğu saatlerde bizler, Prof. Dr. Rennan Pekünlü’nün cezaevine girmeden önce vereceği “Evren ve Evrim” konulu son dersi dinliyor olacağız. Ardından Rennan hocamızı Foça Açık Cezaevi’ne uğurlayacağız.

Rennan hocayı götürüp ellerimizle cezaevine “teslim edeceğiz” demiyorum, geçici bir süre ikamet etmek üzere orada bırakacağız.

Perşembe, 09 Ekim 2014 11:52
Ahmet Çınar

Hizbullah Basın Bürosu’ndan dün yapılan resmi açıklama, zaten neyin ne olduğunu, kimin ne düşünüp nasıl davrandığını tüm açıklığıyla anlatıyordu.
“Genelde Müslüman halka, özelde ise İslam’a yönelik bir saldırı var. Allah'ın izniyle ne gerekiyorsa o yapılacaktır” deniliyordu.

Perşembe, 30 Ekim 2014 10:24
Ahmet Çınar

30 Ekim’de, Cumhuriyet Bayramı’ndan bir gün sonra yayınlanan bir yazı bu.

Bir gün önceki kutlamaların, demeçlerin, açıklamaların, tutumların, duruşların sıcağının soğumaya durduğu bir zamanda “Cumhuriyet Bayramı” yazısı yazmak, bir yandan kolay diğer yandan zor.

Perşembe, 16 Ekim 2014 11:15
Ahmet Çınar

Tam 12 bin 311 hâkim ve savcı sandığa gidip oy kullandı.

Kısa adı HSYK olan Hâkimler ve Savcılar Yüksek Kurulu’nun yeni üyelerini belirlemek için.

Akşam oldu. Sandıklar açıldı.

Televizyonların alt yazılarında, habercilerin canlı bağlantılarında tek bir cümle: HSYK seçimlerini AKP kazandı!

***

Siyasi partiler HSYK seçimlerine mi katıldı?

Perşembe, 25 Eylül 2014 14:10
Ahmet Çınar

Hani sayılarla sıfatları random olarak eşleştiren şakacı bir ilkokul şarkısı vardır, bilenler bilir.

“Mini mini 1'ler
Çalışkan 2'ler
Tembel 3'ler
Misafir 4'ler
Kapı dışarı 5'ler” diye devam eder gider.

***

2014 Türkiye’sinde o şarkının,

Perşembe, 18 Eylül 2014 12:00
Ahmet Çınar

Yoksa nefes bile alamazsınız.

Açlıktan, susuzluktan, oksijensizlikten ölünür de, laiksizlikten ölünmez mi?

Hem de nasıl ölünür!

Mutedil, mütedeyyin, muhafazakârın yani dört başı mamur sahtekârın ikiyüzlü tezgâhında nefessiz can verirsin.

Ölüp gider, çürüyüp bitersin farkına bile varmazsın.

Çünkü yavaş yavaş beyin ölümün gerçekleşir.