36 sonuçtan 1 - 15 arası gösteriliyor
Pazartesi, 22 Aralık 2014 08:15
Osman Çutsay

Bunların anlamsız veya tamamen tesadüf olduğu nasıl iddia edilebilir? Emperyal demokrasi veya emperyalist demokrasi ya da sivil toplum rejimi denilen “enternasyonal gericiliğin” on yıllardır kullandığı bir silah, “komplo teorileri”, acaba burada da geçerli mi?

Sahnede baştan sona bir komplo mu dönüyor?

Pazartesi, 08 Aralık 2014 08:30
Osman Çutsay

Normal şartlarda bomba etkisi yaratacak bir ziyaret ve konuşmaydı, ama anlaşıldığı ve Tayyip Ajansı (AA) kodlarından sızdığı kadarıyla, pek ciddiye alınmadı. Kamuoyu da ilgilenmedi. Türkiye, bırakın normaliteyi, kendisini kaybetmiş bir geçici çadır devletidir artık.

Pazartesi, 15 Aralık 2014 08:30
Osman Çutsay

Demek ki, bir “sürekli karşıdevrim”den geçiyormuşuz.   

Pazartesi, 29 Aralık 2014 08:15
Osman Çutsay

Medyanın iki merkezinden, İstanbul ve Ankara, çok uzakta da iyi habercilik yapılacağını çalıştığı gazetede epeydir bizlere kanıtlayan soL yazarı arkadaşımız Ahmet Çınar, geçen yazısında bir dönemi kapatan kitabına yönelik olarak Merdan Yanardağ’ı gündeme getirdi.

Pazartesi, 03 Kasım 2014 10:19
Osman Çutsay

Her şeyi göstere göstere yaşatıyorlar. Hiç bir şeyi saklamıyorlar. Farların karşısında donup kalmış, avcıya ve silaha şaşkın şaşkın bakan tavşanlar gibiyiz.
Geçmişten bir örnekle belki daha iyi anlatabiliriz.

Pazartesi, 01 Aralık 2014 08:30
Osman Çutsay

Avrupa, Türkiye ve yakın çevresini acaba bir topyekûn savaş macerasına itebilir mi?

Yoksa, bölgeyi başka bir çatışmacı yöntemle mi yeniden düzenlemeye çalışacaktır?

Ya ABD?

Pazartesi, 24 Kasım 2014 08:30
Osman Çutsay

Aralarında bir fark var mı?

Başka bir yere (“Tayyibistan yuvarlanmış Barzanistan’ını bulmuş!”) geleceğiz, ama önce şuradan girip bir soralım: Bunların birbirinden farkı var mı? Maalesef devrimci solumuzu da ilgilendiriyor bu soru.

Pazartesi, 17 Kasım 2014 08:15
Osman Çutsay

Bizi elbette ilgilendiriyor. Çünkü oynanan kanlı oyunun hepimizi nereye çekeceğini daha sahih görmemizi sağlıyor.

Pazartesi, 20 Ekim 2014 11:15
Osman Çutsay

Her şeyi aynen böyle mi yaşardık? Geçen yılki Haziran İsyanı, Erdoğan gericiliğinin burnunu kırsaydı, bütün bu ölümleri, kitle katliamlarını, milyonların sefaletine yeni milyonları ekleyen şu korkunç göçleri aynen yaşar mıydık?

Bu sorulara yanıt arayacağız.

Pazartesi, 13 Ekim 2014 11:16
Osman Çutsay

Kim ne derse desin, kim hangi duygular içinde olursa olsun, ortada bir gerçek var: Bugün itibariyle, Kobanê’de, yenilseler de yenseler de, Kürt direnişçiler bir halkın doğumunu ilan etmiş bulunuyor. Kavramları biraz eğip bükerek de söyleyebiliriz: Yeni bir ulus doğmuştur.

Pazartesi, 27 Ekim 2014 10:05
Osman Çutsay

Günümüz kapitalizminde siyasal iktidarlar ancak tehdit yaratabilirlerse ayakta kalabileceklerini biliyorlar. Kendi meşruiyetlerine kitle desteğini bu tehdit üzerinden sağlayabiliyorlar. Aslında bunu sosyalist iktidar deneyimlerine uzatmak da mümkün.

Pazartesi, 06 Ekim 2014 11:16
Osman Çutsay

Geçmiş, sürekli kanayan bir yara. Yıllardır çeşitli biçimlerde ve çeşitli çevrelerde söyleneni tekrar ederek meramımızı daha iyi anlatabiliriz: “Sovyetler Birliği’nin ortadan kalkmasına gözyaşı dökmeyenin kalbi yoktur, ama Sovyetler’in yeniden kurulmasını isteyenin de aklı yoktur.” Putin ve çevresinin de böyle bir eğilimi olduğu biliniyor. Popülaritelerini de zaten bu yaklaşımlarına borçlular.

Pazartesi, 08 Eylül 2014 11:20
Osman Çutsay

Çöküş en zenginlerde de tartışma konusu. Henüz önlem alabilecek durumda değiller, yangına körükle gidiyorlar ve bunun bizi ilgilendiren yanı çok fazla. En alt kattayız çünkü.

Pazartesi, 22 Eylül 2014 11:14
Osman Çutsay

Boğazımızdaki ilmeği ne yapacağız? Eski ve daha tanıdık bir ilmekle mi değiştireceğiz? İyi de, bunun için devrim yapılır mı? Yoksa demokrasi tam da bu mu demek?

Pazartesi, 01 Eylül 2014 11:07
Osman Çutsay

Türkiye gericiliği, şu “yeni hükümet”, ateşle oynamaya mahkum. Eğer Tayyip Erdoğan gibi biri bu ülkenin kaderine el koyabilmişse, askeriyeyi, yargıyı ve yasamayı kolayca hallaç pamuğu gibi atabilmişse, böyle bir coğrafyayı kan ve gözyaşından başka hiçbir yakın gelecek beklemiyor demektir.

Pages