52 sonuçtan 1 - 15 arası gösteriliyor
Pazartesi, 16 Nisan 2012 11:15
“Eğitimde gericiliğe, piyasacılığa ve eşitsizliğe karşı” şiarıyla yola çıkan Devrimci Eğitim Şurası Türkiye toplantısı gerçekleştirildi.

Devrimci Eğitim Şurası (DEŞ) Türkiye toplantısı saat 10.00’da paralel oturumlar halinde düzenlenen ve dört farklı konuda gerçekleştirilen çalışma gruplarının çalışması ile başladı.

Pazartesi, 30 Nisan 2012 20:19
Devrimci Karargâh davasından 19 aydır tutuklu yargılanan Bilim ve Gelecek editörü Baha Okar ile birlikte Necdet Kılıç, İbrahim Turgut ve Semih Aydın tahliye edildi.

Devrimci Karargâh davasında 19 aydır tutuklu bulunan Baha Okar, Necdet Kılıç, İbrahim Turgut ve Semih Aydın tahliye edildi.

Gelişmeleri aktaracağız...

Pazartesi, 16 Nisan 2012 11:10
Devrimci Eğitim Şurası, yayımladığı çağrı metni ile halkı aydınlık, bilimsel ve ilerici gençler yetiştirmek için mücadele etmeye çağırdı.

Devrimci Eğitim Şurası, dün gerçekleştirdiği Türkiye toplantısının ardından bir çağrı metni yayımladı.

Devrimci Eğitim Şurası, halkımızı "düşünen, tartışan, insanlığın ilerici birikimini öğrenen, bilimden sanattan aydınlıktan yana gençler yetiştirmek için" mücadeleye çağırdı.

Pazartesi, 30 Nisan 2012 20:05
Aralarında Bilim ve Gelecek editörü Baha Okar’ın da bulunduğu SDP yöneticilerinin, devrimcilerin, gazetecilerin yargılandığı Devrimci Karargah davasının Beşiktaş Adliyesi’nde görülecek duruşması öncesi Milyonlar Adalet İstiyor İnisiyatifi bir eylem gerçekleştirdi.

“Sosyalistler susmadı susmayacak”, “Devrimci tutsaklar onurumuzdur” sloganlarıyla gerçekleştirilen eyleme aynı davadan tahliye olan SDP Genel Başkanı Rıdvan Turan, ÖDP Genel Başkanı Alper Taş, BDP İstanbul Milletvekili Sebahat Tuncel, Oda Tv Davası’ndan tahliye edilen Gazeteci Ahmet Şık ile birçok kitle örgütü temsilcisi destek verdi.

Salı, 10 Nisan 2012 11:36
Uzun bir zamandan bu yana hazırlıkları süren Devrimci Eğitim Şurası Pazar günü Kadıköy’de toplanıyor.

Bir süredir Türkiye’nin birçok ilinde yapılan yerel toplantılar ve panellerle hazırlıkları sürdürülen Devrimci Eğitim Şurası Pazar günü Kadıköy’de yapılacak toplantılarla gerçekleştiriliyor.

Perşembe, 12 Nisan 2012 19:13
Pazar günü İstanbul’da gerçekleşecek Devrimci Eğitim Şurası’nın Yürütme Kurulu öğretmen adayları eğitim fakültesi öğrencilerine bir çağrı yaptı.

Bu Pazar İstanbul’da gerçekleşecek Devrimci Eğitim Şurası'nın Yürütme Kurulu, eğitim fakültesi öğrencileri olan öğretmen adaylarına yönelik bir çağrı yaptı.

Pazartesi, 30 Nisan 2012 20:55
Sosyalistlerin ve gazetecilerin yargılandığı Devrimci Karargâh davasında, birinci ve ikinci dava dosyasından toplam 8 kişinin tahliyesine karar verildi. Tahliye edilen isimler şöyle, Necdet Kılıç, İbrahim Turgut, Osman Baha Okar, Semih Aydın, Şeyma Özcan, Gülseren Poyraz, Benay Can ve Umur Suyadal.

İstanbul 9. Ağır Ceza Mahkemesi’nde görülen Devrimci Karargâh davasının 5. duruşmasında toplam 8 kişinin tahliyesine karar verildi.

Pazartesi, 16 Nisan 2012 04:39
Türkiye Komünist Partisi Merkez Komitesi dün toplanan Devrimci Eğitim Şurası'na bir mesaj yollayarak "aydın, gelecek kuşaklara karşı sorumlu, bilimsel bilgiden yana bir nesil yetiştirmek için mücadele etmek zorunluluktur" dedi.

Türkiye Komünist Partisi Merkez Komitesi, yayımladığı mesajda İkinci Cumhuriyet’in eğitim politikalarıyla öğrenciler, öğretmenler ve velilere biçtiği rolü eleştirdi. TKP MK mesajında, gericiliğe, piyasacılığa ve eşitsizliğe karşı ilerici ve bilimsel eğitim talebiyle yola çıkan Devrimci Eğitim Şurası’na başarılar diledi.

Salı, 17 Nisan 2012 14:13
Ankara Havası'nda Devrimci Eğitim Şurası'nın Türkiye toplantısının ardından önüne koyduğu hedefler konuşuldu.

soL Radyo’da bu haftaki Ankara Havası programının gündemi Devrimci Eğitim Şurası idi. Devrimci Eğitim Şurası Danışma Kurulu üyesi ve TKP Merkez Komite üyesi Erhan Nalçacı, 2011’den başlayarak Şura’nın hazırlık serüvenini ve 15 Nisan’da gerçekleşen Türkiye toplantısının sonuçlarını anlattı.

Programda şu sorulara yanıt verildi:

Çarşamba, 25 Nisan 2012 15:11
Devrimci Eğitim Şurası bileşenleri bugün Çekmeköy’de Prof. Dr. Rıfat Okçabol’un katıldığı bir panel düzenliyor.

Kamuoyunda 4+4+4 yasası olarak bilinen gerici ve piyasacı yasa TBMM’den apar topar geçirildikten sonra da yasaya yönelik tepkiler sürüyor. Devrimci Eğitim Şurası bileşenleri bugün İstanbul Çekmeköy’de yapacakları bir panelde yasanın getirdiklerini ve eğitim alanında yaşanan dönüşümü masaya yatıracak.

Cuma, 06 Nisan 2012 01:58
Çukurova Üniversitesi'nde Eğitim Fakültesi öğrencilerinin girişimiyle Devrimci Eğitim Şûrası tarafından "Eğitimde Dönüşüm: Piyasacılık ve Gericilik" paneli düzenlendi.

Çukurova Üniversitesi'nde Eğitim Fakültesi öğrencilerinin çalışmalarıyla Devrimci Eğitim Şûrası "Eğitimde Dönüşüm: Piyasacılık ve Gericilik"başlıklı bir panel düzenlendi.

Eğitim-Sen Adana Şube Başkanı Kamuran Karaca ve Devrimci Eğitim Şûrası Danışma Kurulu Üyesi Onur Seçkin'in katıldığı panel Eğitim Dekanlığı Hasan Ali Yücel Salonu'nda yapıldı.

Pazartesi, 09 Nisan 2012 11:31
Üniversite Konseyleri Derneği ve Devrimci Eğitim Şurası "Üniversitelerde dönüşüm ve akademisyen sorumluluğu" başlıklı ortak bir panel gerçekleştirdi.

Üniversite Konseyleri Derneği ve Devrimci Eğitim Şurası "Üniversitelerde dönüşüm ve akademisyen sorumluluğu" başlıklı ortak bir panel gerçekleştirdi. 7 Nisan Cumartesi günü Atakum Halk Eğitim Merkezi'nde, moderatörlüğünü ÜKD Genel Başkanı Prof. Dr. Nurettin Abacıoğlu'nun yaptığı panele konuşmacı olarak ÜKD Genel Sekreteri Prof. Dr. Erhan Nalçacı, ÜKD YK Üyesi Prof. Dr.

Çarşamba, 18 Nisan 2012 22:45
DİSK'e bağlı Devrimci Sağlık İşçileri Sendikası (Dev-Sağlık-İş) Antalya Şubesi üyeleri sağlık alanında taşeronlaşmayı protesto etti.

Akdeniz Üniversitesi Tıp Fakültesi önünde basın açıklaması yapan DİSK Antalya Şubesi Sekreteri Erhan Yıldız, Türkiye'nin dört bir yanındaki hastanelerde çalıştırılan sağlık çalışanlarının yıllardır güvenceli iş mücadelesi verdiğini söyledi.

Pazar, 29 Nisan 2012 15:46
Spor emekçileri ve sporseverler de 1 Mayıs'ta alanlarda olacak. Devrimci Spor Emekçileri Sendikası (Spor Emek-Sen) ve birçok taraftar grubu 1 Mayıs'ta alanlarda olacaklarını duyurdu.

Birçok taraftar grubu ve Spor Emek-Sen sporseverleri ve spor emekçilerini 1 Mayıs'ta alanlarda olmaya, sporun endüstrileşmesine, ırkçılık ve şiddete karşı sesini yükseltmeye çağırdı.

Pazartesi, 23 Nisan 2012 17:49
Türkiye Devrimci İşçi Sendikaları Konfederasyonu Araştırma Enstitüsü'nün (DİSK-AR) açıkladığı çocuk işçi raporuna göre, dünyada her 5 çocuktan biri çalışırken, Türkiye’de ise her iki çocuktan biri çalışıyor.

DİSK Araştırma Ensitüsü, çocuk işçilerinin durumuna ilişkin bir rapor yayınladı. Verilere göre dünyada toplam 306 milyon çocuk çalışırken, Türkiye’de ise her iki çocuktan birisi çalışıyor.

Pages