52 sonuçtan 1 - 15 arası gösteriliyor
Pazar, 04 Mart 2012 09:45
15 Nisan’da yapılacak Türkiye büyük toplantısı öncesinde Devrimci Eğitim Şurası hazırlıkları sürerken, bugün Şura hazırlıkları kapsamında İstanbul ve Çanakkale’de iki farklı panel gerçekleştirilecek.

Devrimci Eğitim Şurası’nı 15 Nisan’da yapılacak Türkiye toplantısı öncesinde hazırlıklar hızlanırken, bugün İstanbul ve Çanakkale’de iki panel gerçekleşecek.

Perşembe, 29 Mart 2012 03:11
15 Nisan’da İstanbul’da gerçekleşecek Devrimci Eğitim Şurası için eğitim emekçilerinin çağrı yaptığı bir video hazırlandı.

Devrimci Eğitim Şurası’nın 15 Nisan’da yapılacak Türkiye toplantısına yönelik hazırlıklar sürerken, eğitim emekçileri hazırladıkları bir video ile Şura’ya çağrı yaptılar.

Salı, 20 Mart 2012 13:27
Devrimci Eğitim Şurası ülkenin birçok kentinde heyecan yaratmış durumda. Çorum yapılan hazırlık toplantısında da eğitimdeki durum değerlendirildi.

Çorum'da Devrimci Eğitim Şurası Yerel Hazırlık Toplantıları'nın birincisi 18 Mart 2012 Pazar günü gerçekleştirildi.

Toplantıya Devrimci Eğitim Şurası Yürütme Kurulu adına Demet İncedere, öğretmenler, üniversite ve lise öğrencileri ve öğrenci velileri katıldı.

Salı, 27 Mart 2012 16:55
AKP’nin eğitimde gericileşme konusunda attığı son adım olan 4+4+4 eğitim modeline karşı Eğitim-Sen’in aldığı grev kararının ardından Devrimci Eğitim Şurası da 28-29 Mart tarihlerinde grevde olacağını açıkladı.

Devrimci Eğitim Şurası Yürütme Kurulu yaptığı açıklamada, 4+4+4 eğitim modeline karşı, KESK ve Eğitim Sen’in çağrısıyla 28-29 Mart’ta yapılacak greve ve Ankara’da yapılacak kitlesel eylemlere katılmaya çağırdı.

Salı, 06 Mart 2012 10:15
Devrimci Eğitim Şurası çalışmaları kapsamında Çanakkale’de yapılan panel, üniversite hocaları, öğrencisi ve sendikalaştığı için işten atılan taşeron işçisi aynı masada buluştu.

Çanakkale’de Devrimci Eğitim Şurası çalışmaları kapsamında düzenlenen bir panelde, öğretim üyesi de, öğrenci de, üniversitenin işçisi de aynı panelde konuştu. Düzenlenen panelin ardından katılımcılar işten atılan taşeron işçiler için kent merkezinde bir basın açıklaması yaptılar.

Pazartesi, 05 Mart 2012 10:24
Mücadele etmekten vazgeçmeyen bir devrimci: Rosa Luxemburg bugün tam 141 yaşında!

Rosa Luxemburg Polonya’nın Lublin eyaletinde 5 Mart 1871 tarihinde doğdu. Bugün 141. yaş gününü kutladığımız Rosa Luxemburg’un doğum tarihi ise hep bir tartışma konusu oldu. Rosa için doğumunun hangi gün kutlandığı ise bir önem arz etmiyordu. Rosa doğum gününü hep 5 Mart’ta kutlardı, başka gün kutlayana da itirazı yoktu. Yeter ki hediye olarak sadece çiçek ya da kitap getirsinlerdi...

Pazartesi, 05 Mart 2012 09:50
Devrimci Eğitim Şurası hazırlıkları kapsamında Gaziosmanpaşa’da düzenlenen bir panelde eğitimde gerici ve piyasacı temelde yaşanan dönüşüm tartışıldı.

Devrimci Eğitim Şurası’nın 15 Nisan’da Türkiye büyük toplantısı öncesinde yapılan hazırlıklar sürüyor. Bu kapsamda Pazar günü Gaziosmanpaşa’da düzenlenen bir panelde, eğitim alanında yaşanan dönüşüm tarihsel bir çerçevede ele alınırken, 4+4+4 modeli ve 652 sayılı kanun hükmünde kararname gibi uygulamalarla İkinci Cumhuriyet’in eğitim sisteminin kurulduğu vurgulandı.

Pazartesi, 12 Mart 2012 13:03
Devrimci Eğitim Şurası tarafından dün Isparta'da organize edilen '4+4+4 kesintili eğitim modeli' konulu panele öğrenci, öğretmen, veli ve akademisyenlerin ilgisi yoğundu.

Devrimci Eğitim Şurası tarafından organize edilen ve 200’e yakın, akademisyen, öğretmen, öğrenci ve velinin izlediği "4+4+4 modeli" başlıklı panel Isparta Öğretmenevi konferans salonunda gerçekleştirildi.

Perşembe, 15 Mart 2012 14:15
Dün birçok gazetede yer verilen "Yunan halkı silahlanıyor" haberinin aslı farklı. Yunan devleti olası bir devrimci kalkışmaya karşı hazırlık yapıyor ve halkı sindirmeyi amaçlıyor.

Dün Yunanistan ile ilgili Anadolu Ajansı (AA) kaynaklı bir haber birçok gazetede yer aldı. "Yunan halkı olası bir kaosa karşı silahlanıyor" başlıklı haber Zaman gazetesinden Yurt gazetesine kadar farklı yayın çizgisine sahip birçok gazetede aynı başlık ve ifadelerle yer aldı.

Cuma, 16 Mart 2012 22:18
İstanbul Üniversitesi önündeki bombalı saldırıda yaşamını yitiren 7 devrimci genç ile Halepçe ve Gazi'de katledilenler, İzmit'te yürüyüş ve basın açıklamasıyla anıldı.

Kocaeli Emek ve Demokrasi Platformu bileşeni örgütler ile TKP üyeleri, Halepçe, Beyazıt ve Gazi katliamlarını unutmadıklarını ve unutturmayacaklarını, yürüyüş ve basın açıklamasıyla bir kez daha ilan etti. Yapılan açıklamada, 16 Mart 1978'de İstanbul Üniversitesi, 16 Mart 1988'de Halepçe ve 12 Mart 1995'te Gazi'de yaşanan katliamları yaratanların aklanmak istendiği savunuldu.

Çarşamba, 07 Mart 2012 20:53
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Hastanesi’ndeki Devrimci Sağlık İşçileri Sendikası (Dev Sağlık-İş) üye taşeron işçileri basın açıklaması yaptı, işçiler, kıdem tazminatlarının gasp edildiğini öne sürdü.

Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Hastanesi’ndeki Devrimci Sağlık İşçileri Sendikası (Dev Sağlık-İş) üye taşeron işçileri yaptıkları basın açıklamasıyla kıdem tazminatlarının gasp edildiğini öne sürdü.

Cuma, 30 Mart 2012 12:50
30 Mart 1972’de Tokat Kızıldere'de öldürülen Mahir Çayan ve yoldaşları katledilişlerinin 40. yılında anılıyor. Kızıldere'de katledilen 10 devrimci için birçok ilde anma etkinlikleri düzenlenecekken, İstanbul ve Ankara'da yapılacak ortak anma için 169 imzalı bir çağrı metni yayınlandı.

Bundan 40 yıl önce Kızıldere'de katledilen 10 devrimci için birçok ilde anma etkinlikleri gerçekleştirilecek. İstanbul'da saat 12.30'da Taksim Tramvay durağından başlayacak ortak yürüyüş için 169 imzalı çağrı metni yayınlandı.

Perşembe, 15 Mart 2012 14:18
Dün İstanbul Üniversitesi'nde Sivas Katliamı ile ilgili "Ya Müslüman Türkiye ya da hiç" afişi asan gericiler bugün de devrimci öğrencilere saldırdı. TKP, Gençlik Muhalefeti ve Öğrenci Kolektifleri üyesi toplam 9 öğrencinin yaralandığı bildirildi. Gericiler "Yaktık yine yakarız", "Daha fazla Sivas" diyerek saldırdılar.

Dün İstanbul Üniversitesi Merkez Kampüs'te TKP'li Öğrenciler'in Sivas Katliamı davasının zamanaşımı gerekçesiyle düşürülmesini protesto etmek amacıyla üzerinde "Sivas'ın hesabını soracağız" ve "Sivas'ta yakanlar AKP'yi kuranlar" yazılı pankartlar asmasına karşı, kendilerine Müslüman Gençlik ismini veren bir grup, üzerinde "Ya Müslüman Türkiye ya da hiç" dövizler asmışlardı.

Cuma, 30 Mart 2012 18:35
Bundan 40 yıl önce Tokat Kızıldere'de öldürülen Mahir Çayan ve yoldaşları bugün Taksim’de yapılan yürüyüşle anıldı.

Bundan 40 yıl önce, 30 Mart 1972’de Kızıldere’de katledilen 10 devrimci için bugün İstanbul Taksim’de yüzlerce kişinin katıldığı bir anma yürüyüşü gerçekleştirildi.

Cumartesi, 31 Mart 2012 02:24
Bugün saat 18.30 sularında Ankara Üniversitesi DTCF öğrencileri fakülteden çıkarken, Ülkü Ocaklarına mensup olduğu bilinen faşistler tarafından saldırıya uğradı. Sıhhiye köprüsü altında meydana gelen olayda herhangi bir güvenlik görevlisinin olmaması ve olaya müdahale etmemesi dikkat çekti.

Bugün saat 18.30 sularında Ankara Üniversitesi Dil ve Tarih-Coğrafya Fakültesi'nde (DTCF) okuyan öğrencileri, fakülteden çıkarken, Ülkü Ocaklarına mensup olduğu bilinen faşistler tarafından saldırıya uğradı. Sıhhiye köprüsü altında meydana gelen olayda herhangi bir güvenlik görevlisinin olamaması ve olaya müdahale etmemesi dikkat çekti.

Pages