180 sonuçtan 1 - 15 arası gösteriliyor
Çarşamba, 24 Aralık 2014 09:30
Aydemir Güler

Hataya karşı bağışıklık diye bir şey yok. Ama hataya karşı önlem alınır, alınmalıdır.

Kimse kusura bakmasın; ben tartışmakta özel bir keramet bulanlardan değilim. Yalnızca sınırları iyi çizilmiş ve bunun ötesinde belirli bir çözüm kümesini arayan bir tartışma ilerletir.

Çarşamba, 17 Aralık 2014 08:45
Aydemir Güler

Solda bizim neredeyse kendimizi bildiğimizden beri uğraştığımız şu gericilik başlığı önemini iyiden iyiye arttırdı. Solda uğraşmak derken, sol içi, manasız, pratik karşılığı olmayan didişmelerden söz etmiyorum. Marksist, devrimci bir yaklaşım kaçınılmaz olarak önce sol kabul edilen fikirler dünyasına, fiziki alana, kurumlara, topluluklara, çevrelere etkide bulunmalıdır.

Pazar, 02 Kasım 2014 22:15
Nihat Behram

Yalancı ama ‘iyi avcı’ mümkün. Hatta ‘yalancılık avcı özelliğidir’ denebilir! Avcı hikâyelerini dinlemeye doyum olmaz! Ama, gel de yalancının ‘iyi savcı’ olmasını anla! ‘Mütalaa’sı gizli tanık, sahte delil, yalan beyana dayalı ama ‘savcının en alâsı’!

Çarşamba, 03 Aralık 2014 08:30
Ahmet Mümtaz İdil

Seçim barajı yüzde on ile dünya birincisiyiz.

Anayasa Mahkemesi bireysel bir başvuruyu dikkate alarak, barajı aşağı çekmeye kalkıştı.

AKP, haklı olarak buna karşı çıktı, zira varoluş nedeni bizzatihi yüzde on barajı.

Ama en büyük itiraz CHP ve MHP’den geldi. Her iki parti de Anayasa Mahkemesi’nin seçim barajını yüzde onun altına çekmesine itiraz etti.

Salı, 23 Aralık 2014 09:15
Kemal Okuyan

Türkiye’den bazı gazeteci ve yazarlar imza toplamışlar. Türkiye’nin demokrasi yolundan sapmakta olduğundan kaygı duyuyorlarmış. AKP hükümetinin bu yoldan geri dönmesini talep ediyorlar. İmzacılarla ideolojik-siyasi akrabalığımız yok, kendi düşünceleridir, dönülmesini isteyebilirler.

Salı, 09 Aralık 2014 09:30
Kemal Okuyan

Eski bir milletvekilini padişah bozuntusuna hakaretten mahkemeye çıkarmış, duruşma öncesinde ve de sonrasında topladıkları bir grup başıbozuğa yuhalatıp tartaklatmış, en nihayetinde tutuklayıp cezaevine yollamışlar. Henüz eskimeyen bir milletvekilleri ise “ona hakaret edeni, böyle yaparız” türünden bir laf etmiş. 

Salı, 09 Aralık 2014 08:15
Ömer Turan

“İnsanları iyi ve kötü olarak kategorize etmemek gerektiğine inanırım. Sonuçta bireyler bu toplumun ürünleridir.”

Pazartesi, 29 Aralık 2014 08:15
Osman Çutsay

Medyanın iki merkezinden, İstanbul ve Ankara, çok uzakta da iyi habercilik yapılacağını çalıştığı gazetede epeydir bizlere kanıtlayan soL yazarı arkadaşımız Ahmet Çınar, geçen yazısında bir dönemi kapatan kitabına yönelik olarak Merdan Yanardağ’ı gündeme getirdi.

Pazartesi, 22 Aralık 2014 09:15
Aydemir Güler

Sosyal medya ortamı yazara kısa yoldan eleştiri ve soru yöneltme imkanı demek oluyor. Aradım, ulaşamadım, bulamadım... Bunlar teorik olarak geride kaldı.

İyi...

Ancak bir içerik sorunu var. Ortamın doğası gereği sık sık eleştiri mi hakaret mi, ciddi mi şaka mı birbirine karışıyor.

Perşembe, 11 Aralık 2014 08:45
Kemal Okuyan

“Bunun acısızı yok mu” sorusuna felsefi değil de siyasi yanıt maalesef, “maalesef”tir! İnsanlık, dürtüklenmeden ayağa kalkmıyor. Sömürü düzeni, kuşatmasını iyice daraltıp boğulma hissi verinceye kadar, bir huzur kaynağı bile olabiliyor büyük çoğunluk nezdinde.

Cuma, 05 Aralık 2014 08:30
Aydemir Güler

23 Kasım'da Ermeni sorununa bakışa ilişkin yazdığım köşenin sonunu, benzeri bir ayara Dersim başlığında da ihtiyaç olduğunu not ederek getirmiştim. Sonrasında “hani nerde” mesajları aldım.

Pazartesi, 29 Aralık 2014 10:45
Aydemir Güler

Başlıktan devam edeyim: Haziran demir alırken... nelere dikkat etmeli?

Pazartesi, 15 Aralık 2014 08:30
Osman Çutsay

Demek ki, bir “sürekli karşıdevrim”den geçiyormuşuz.   

Perşembe, 04 Aralık 2014 08:15
Tunç Sipahi

Hepimiz biliyoruz ki bir ülkede siyasi sonuçları ekonomi politik belirler. Emperyalizm elbette ekonomi politiğe dahildir. Ama topu emperyalizme atmamak gerekir. Emperyalizmi fazla “dışsallaştırırsak”, “akıl oyunu” oynamaya kalkarız ve asıl mekanizmaların analizine başlayamadan stop ederiz.

Pazartesi, 24 Kasım 2014 08:30
Osman Çutsay

Aralarında bir fark var mı?

Başka bir yere (“Tayyibistan yuvarlanmış Barzanistan’ını bulmuş!”) geleceğiz, ama önce şuradan girip bir soralım: Bunların birbirinden farkı var mı? Maalesef devrimci solumuzu da ilgilendiriyor bu soru.

Pages