71 sonuçtan 1 - 15 arası gösteriliyor
Cuma, 16 Aralık 2011 12:26
Merdan Yanardağ

Bu hafta bir fotoğraf üzerinde durmak ve o fotoğraftaki bir ayrıntıyı dikkatlerinize sunmak istiyorum. Önemli bir fotoğraf çünkü. Bugün yaşadığımız hayatları ve bu ülkenin dramını özetleyecek kadar önemli. Beni derinden etkiledi.

denize_kalkan_el.jpg

Cuma, 09 Aralık 2011 12:22
Merdan Yanardağ

Hopa Davası Ankara’da başlıyor. Bu dava yeni rejimin niteliğini ortaya koyması ve ülkenin içinden geçtiği tarihsel dönemecin kavranması bakımından önem taşıyor.

Perşembe, 08 Aralık 2011 15:59
Alper Birdal

Bugün soL’un manşetlerinden bir tanesi bu başlığı taşıyor. Egemen medyaya bakacak olursak şike yasasıyla ilgili tartışmalar AKP önderliği ile cemaat arasındaki, kökleri AKP’nin kuruluşundan önceye dek uzanan, ittifak çatlama sinyalleri veriyor.

Çeşitli tezler sıralanıyor kısaca anımsayalım.

Perşembe, 01 Aralık 2011 09:52
Ahmet Çınar

Bu köşede bir önceki yazıda, İslamcılıkta antikapitalizm aramanın, olsa olsa gericiliğin daniskası olabileceğini savunmuştum. Siyasal İslama antikapitalist bir misyon ve vizyon yüklemenin son derece tehlikeli olduğunu yazmıştım.

Cuma, 02 Aralık 2011 11:59
Merdan Yanardağ

Türkiye’nin gündemindeki en önemli gelişme ya da olay, hiç kuşkusuz Milli İstihbarat Teşkilatı’nın (MİT) üst düzey yöneticilerinden Kaşif Kozinoğlu’nun Aydınlık gazetesine gönderdiği mektupta yaptığı çarpıcı açıklamalardı.

Pazartesi, 07 Kasım 2011 09:51
Aydemir Güler

KCK operasyonunun Ergenekon'un simetriği olduğunu söylemek yanlış olmayacaktır. İkinci Cumhuriyet güçleri, bütün kanatlarıyla Kemalizmi tasfiye ettikleri operasyona Ergenekon adını takmışlardı. Şimdi çeşitli kanatlarıyla Kürt muhalefetinin tasfiye edilişine KCK operasyonu adı veriliyor.

Perşembe, 17 Kasım 2011 09:30
Ahmet Çınar

KENTİN SESİ - MANİSA yazıları

Bugün içinde yaşadığımız coğrafyada bir “tasfiye operasyonu” yaşandığını, hatta operasyonun sonlandığını, birinci cumhuriyetin yıkıldığını, ikinci cumhuriyetin anayasasının hazırlandığını, halen görevde olan Meclis’in de ikinci cumhuriyetin kurucu meclisi olarak çalışmalarını sürdürdüğünü artık sağır sultan biliyor.

Salı, 15 Kasım 2011 09:30
Fatih Yaşlı

Türkiye’de Cumhuriyetin kuruluşunun ardından Osmanlı devletini yeniden ihya etmeyi ve lağvedilen saltanatı geri getirmeyi savunan etkili bir siyasi akım hiç var olmadı.

Salı, 29 Kasım 2011 09:30
Fatih Yaşlı

KCK operasyonlarının avukatlara kadar uzanışına tanıklık ettiğimiz şu günlerde yeni rejimin tetikçisi Vakit gazetesinde yayınlanan bir haberden söz ederek başlayalım istiyorum yazıya.

Cuma, 18 Kasım 2011 13:50
Merdan Yanardağ

Amerikan siyaset terminolojisinde ‘Neo-Con’ ve ‘Neo-Cons’ diye kısaltılan yeni muhafazakar (Neo-Conservative) hareket ve yeni muhafazakarlık, özgür akla ve bilimsel bilgiye karşı bir saldırıdır. Bu özelliğiyle bir tür “ortaçağa dönüş” ideolojisi ve ‘yeni gericilik’ olarak da değerlendirilebilir.

Perşembe, 06 Ekim 2011 10:30
Ahmet Çınar

KENTİN SESİ - MANİSA yazıları

Cuma, 21 Ekim 2011 10:31
Kaan Arslanoğlu

“Büyük medya”nın akıl hastanesine tıktıkları kimler mi? Tabii ki sosyalistler. “Vesayet” en çok kime mi uygulanıyor? Elbette sosyalistlere.

Pazartesi, 17 Ekim 2011 10:30
Aydemir Güler

Akp ne istiyor? Nasıl bir modeli var? Kıbrıs için çözümü ne? Alevi açılımı peki? Ya Kürt çözümü nasıl acaba?

Cumartesi, 15 Ekim 2011 10:30
Mesut Odman

Niye ezik oluyor, ya da, neden notlardan ibaret olduğu sonuna gelindiğinde anlaşılacak da, “ezik” nitelemesi nereden çıkıyor? Bu soruyla başlamaktan başka çare yok.

Çarşamba, 07 Eylül 2011 11:24
Aydemir Güler

Bu ikisi arasında aşılmaz uçurumlar olduğu sanılır çoğu zaman. Oysa başka bir pencereden bakıldığında, akıl bir kere sapmaya görsün, kapanan bir çember çıkıverir karşınıza.

Küresel dünyanın uyumlu parçası Türkiye'yi şeriatçıların kurması gibi!

Pages