58 sonuçtan 1 - 15 arası gösteriliyor
Pazar, 24 Mart 2019 00:15
Serpil Güvenç

PEN Türkiye Yazarlar Derneği’nin 2019 ödülünün şair Süreyya Berfe’ye verildiğini gazetede okuyunca iki kaynaktan bize aktarılan, Denizlere ait bir “kayıp” şiir öyküsünü anımsadım.  

Pazar, 10 Mart 2019 00:00
Serpil Güvenç

Kadınlara 8 Mart’ı armağan eden Klara Zetkin, yirmi beş yıl editörlüğünü yaptığı, Alman Sosyal Demokrat Partisi’nin kadınlara seslenmek üzere yayınladığı Die Gleicheit (Eşitlik) gazetesinde 25 Mart 1903’de, yukarıdaki başlığı taşıyan bir yazı yayınlar.

Pazar, 10 Şubat 2019 00:15
Serpil Güvenç

ABD’li akademisyen E.O Wright’ı 2000’li yılların başında ODTÜ’deki bir konuşması vesilesiyle tanıdım.  Amerika kıtasındaki bazı köy veya kasabalarda sol belediyecilik örneklerini hararetle anlattığını anımsıyorum.

Pazar, 24 Şubat 2019 00:45
Serpil Güvenç

Bu hafta sinema dünyasının bu iki ünlü ismini köşemize konuk etmeyi düşündük çünkü onların yaşamları bir bakıma günümüz Türkiyesi’nin de öyküsü.

Önce kısaca 1950'lere bir göz atalım.

Pazar, 13 Ocak 2019 09:15
Serpil Güvenç

“Şimdi, göz aydın etme zamanıdır.

                                                                                                              Yeni bir dünya doğuyor.

                                                                                                              Şorul şorul giden kan pahası.

Pazar, 27 Ocak 2019 10:00
Serpil Güvenç

Ben ağacın resmini çizdim,

Hiç kimse için..

Daha ne yapraklarını yapıştırdım,

Ne de adını koydum

Yemişlerinin..

Onu

Bir anlama yakıştırdım.

***

Adınıza büyüyor belleğimde ağaç,

Başka ağaçlar doğuruyor;

Pazar, 02 Aralık 2018 09:15
Serpil Güvenç

“Çocuklarımızın bu yozlaşmış zulüm rejiminde büyümelerine izin veremeyiz; bunun için her şeyimi fedaya hazırım, canımı bile” (Minerva Mirabal)

“Belki de bize en yakın olan ölümdür ama ölüm düşüncesi beni korkutmuyor. Adalet için savaşmayı sürdüreceğiz” (Maria Teresa Mirabal)

Pazar, 18 Kasım 2018 10:00
Serpil Güvenç

 Başlık, Aziz Nesin’in bir öykü kitabına ait. Kitaba adını veren öyküde, bir hastane önündeki yoksulllara yemek dağıttığı için yakalanıp sosyalistlikle suçlanan, hapis yatan,  bu yaftayı yediği için iş bulamayan bir adamın, arkadaşlarıyla birlikte sosyalizmden korkan patronları dolandırarak zengin olması anlatılır. Kazandıklarını biriktiren adam iş kurar ve zengin olur.

Pazar, 04 Kasım 2018 09:00
Serpil Güvenç

29 Ekim Cumhuriyet Bayramı kutlamalarının Osmanlı İmparatorluğunun başkenti İstanbul’a alınması tartışmaları bağlamında bir kaç gazetede Mustafa Kemal, Cumhuriyet ve Kurtuluş Savaşı gibi konularda sosyalist solun tutumu ele alındı.

Pazar, 07 Ekim 2018 08:45
Serpil Güvenç

                                                                   -1-

On dört yıl arayla dünyaya gelmiş iki büyük bas bariton opera sanatçısıdır Ruhi Su ve Paul Robeson. Sanatçı kimliklerinin yanı sıra sınıfsız ve sömürüsüz bir dünya için savaşan, inançlarından hiç bir koşul altında ödün vermeyen ve  mücadelelerinden vazgeçmeyen iki anıt insan.

Pazar, 21 Ekim 2018 09:00
Serpil Güvenç

9 Nisan 1898 doğumlu Paul Robeson 15 yaşında Güney’den Kuzey’e kaçan, Lincoln Üniversitesi mezunu bir köle rahibin çocuğu. Zenci olmanın tüm zorluklarına karşın Kolombiya Üniversitesi’nden avukat olarak mezun olmayı başaran yetenekli bir insan.

Ruhi Su gibi, o da sanatçı kimliğinin yanısıra, boyun eğmeyen, teslim olmayan bir savaşçı.

Pazar, 01 Nisan 2018 10:00
Serpil Güvenç

Komünistler! Teröristler! Anarşistler! Şakiler!

On yıllardan beri, iktidarıyla, muhalefetiyle, iliştirilmiş basın organlarıyla, milliyetçi, dinci örgütleriyle, sivil ve sıkıyönetim savcılarıyla, yargıçlarıyla bağırıp durdular. Saldırdıkça saldırdılar.

Pazar, 18 Mart 2018 01:00
Serpil Güvenç

İlk emek iktidarı olan Paris Komünü’nün burjuvaziyi ne denli korkuttuğu açıktır. Sömürücü sınıf, Komün’e karşı verdiği mücadelede altmış bin insanı vahşice katletmek dahil olmak üzere görülmedik ölçüde zor kullanmanın yanı sıra basından büyük çapta yararlanmıştır.

Pazar, 04 Mart 2018 02:00
Serpil Güvenç

2003’te, 60 ülkeden on milyonlarca insan ABD’nin Irak İşgali’ne büyük gösterilerle karşı çıktı. Ülkemizde de 1 Mart 2003 günü yüz bine yakın insanın katılımıyla gerçekleşen büyük miting esnasında ABD askerlerinin Türkiye üzerinden Irak’a girmelerine dair AKP tezkeresi TBMM’de reddedildi.

Pazar, 21 Ocak 2018 01:30
Serpil Güvenç

 

 

 

“Lenin’in kişiliği, büyük bir önder olmakla büyük bir insan olmanın mükemmel uyumunun ifadesidir”

(Clara Zetkin)

 

“Çevresi aşılmaz bir çitle kuşatılmış ‘ulaşılmaz  büyük

Pages