29 sonuçtan 1 - 15 arası gösteriliyor
Pazartesi, 21 Aralık 2015 08:00
Osman Çutsay

Sonun başlangıcında falan değiliz. O çok geride kaldı. Artık bu çöküş sürecinin ortalarını “idrak ediyoruz”. Ankara ve islamofaşist iktidar bunu anlayamaz, öyle bir kapasitesi yok, soL’un da zaten muhatabı değiller, ama devrimci sosyalist muhalefet hızı ve ivmesi denetim dışı bu kaotik durumdan iktidar çıkarma hesabı yapmak zorundadır.

Pazartesi, 07 Aralık 2015 00:00
Osman Çutsay

Hiç ağlayıp sızlamayalım ve o büyük 1917 yılının dünya soluna talihsiz bir armağanından hareketle açıkça söyleyelim. Kaybedeceğimiz bir şey yok...

Pazartesi, 02 Kasım 2015 11:30
Osman Çutsay

Belki kıt zekâlı oldukları için, belki “hep çok yüksekten uçtukları” için, su başlarını tutan Türk/Kürt zenginler ve temsilcileri, hadi “plütokratlar” diyelim, rahat bir nefes aldılar. Ama kendi oturdukları koltuğun altındaki bombanın pimini kendi elleriyle çektiklerini anlayamayacak kadar gerçeklikten kopuk olduklarını söylemek zorundayız. Bir süre daha böyle idare edebilirler.

Pazartesi, 30 Kasım 2015 08:15
Osman Çutsay

Neresinden bakılırsa bakılsın, bir “tampon ülke” veya “yastık ülke” kaderi bu. Hadi “tampon devlet” diyelim; sonuçta Türkiye’den söz ediyoruz, şu tel tel dökülmekte olan cumhuriyetten. Bu çöküş sürecinde, böyle bir rolün veya işlevin çeşitli başlıklar altında sürdürüldüğüne tanık oluyoruz.

Pazartesi, 19 Ekim 2015 09:00
Osman Çutsay

Tarihimiz sanıldığından çok zengindir; en azından içinden çıkardığı şaşkınlardan ve açık düşmanlarından çok daha zengindir. Örnek mi?

Çok.

Pazartesi, 26 Ekim 2015 09:15
Osman Çutsay

Seçimin sonucu belli. Belki bu sandık oyununun hiçbir önemi olmadığı için sonuç belli.

Pazartesi, 12 Ekim 2015 04:15
Osman Çutsay

Eşik atlanmış, insani tüm frenler patlamıştır; öyle görünüyor. Akan kanı başka türlü yorumlamak güç.

Artık geri dönüş hiç yok. Anladık: Kaos kapitalizmin yegâne yol haritasıdır. Kapitalizmden kopuşu aramayan, bu tür imha eylemlerine neredeyse davet çıkarıyor. Oradayız.

Pazartesi, 05 Ekim 2015 08:45
Osman Çutsay

Olur mu gerçekten? Mümkün müdür? İsteyen var mı?

Pazartesi, 21 Eylül 2015 08:15
Osman Çutsay

Aralarında bir fark var mı? Daha doğrusu aradaki farkı sosyalizm açısından bize biri açıklayabilir mi? Zor.

Ne mi?

Pazartesi, 14 Eylül 2015 01:30
Osman Çutsay

Denize düşen, yılana sarılırmış.

Ya krize düşen sermaye ne yapar?

Pazartesi, 31 Ağustos 2015 08:15
Osman Çutsay

Çeyrek yüzyıl önceki çöküşü gerçekleştiren adamın bir karşıdevrim cengâveri olduğunu anlamak için dünya solu 5-6 yıl uğraşmıştı: Gorbaçov, daha doğrusu Gorbi’den söz ediyoruz.

Pazartesi, 13 Temmuz 2015 08:15
Osman Çutsay

Galiba sekterlik demek istiyorlar: Bağışıklık sistemini korumak isteyen ve sosyalist bir hükümet kurma inadını yitirmeyen sosyalistleri, hareketsizlikle suçlamak hep moda olmuştur. Gözlerimizin önündeki kanlı komediyi başka nasıl yorumlayabiliriz? “Beceriksiz Bay Çipras”ı biz bir başka karikatürden “Beceriksiz Bay Uras”tan, hatta “Becerikli Bay Ecevit”ten beri çok iyi tanıyorduk.

Pazartesi, 06 Temmuz 2015 08:30
Osman Çutsay

Komşu darmaduman. Yunanistan’ın kaç etnik devlete bölüneceğini bilemiyoruz. Ama Avrupa’nın merkezinden bakınca, bazı şeyleri görmek zor değil: Helenlerin birçok kültür çevresi, etnik grup ve dilden oluştuğunu, Altın Şafak türü faşist çetenin telaşı ve sınırları da gösteriyor.

Pazartesi, 27 Temmuz 2015 12:30
Osman Çutsay

Bir dönemin, özellikle 1990’ların çocukları ve gençleri “Kum Gibi” şarkısıyla büyüdü: “Şehirlere bombalar yağardı her gece...” diyordu Ahmet Kaya ve kendini anlatıyordu. 90’ların çocuk ve gençleri büyürken, kendilerinden önceki devrimci kuşağın acılarını ve çıkışsız aşklarını tanımış oldu.

Pazartesi, 22 Haziran 2015 08:15
Osman Çutsay

Türk sağı, isteyen küçüğünü ve büyüğünü de ekleyerek “Türk burjuvazisi” diye tamamlayabilir, gerçekten hırsız, hain ve inanılmaz boyutlarda ahlaksızdır.

Pages