14 sonuçtan 1 - 14 arası gösteriliyor
Pazartesi, 29 Aralık 2014 08:15
Osman Çutsay

Medyanın iki merkezinden, İstanbul ve Ankara, çok uzakta da iyi habercilik yapılacağını çalıştığı gazetede epeydir bizlere kanıtlayan soL yazarı arkadaşımız Ahmet Çınar, geçen yazısında bir dönemi kapatan kitabına yönelik olarak Merdan Yanardağ’ı gündeme getirdi.

Pazartesi, 15 Aralık 2014 08:30
Osman Çutsay

Demek ki, bir “sürekli karşıdevrim”den geçiyormuşuz.   

Pazartesi, 24 Kasım 2014 08:30
Osman Çutsay

Aralarında bir fark var mı?

Başka bir yere (“Tayyibistan yuvarlanmış Barzanistan’ını bulmuş!”) geleceğiz, ama önce şuradan girip bir soralım: Bunların birbirinden farkı var mı? Maalesef devrimci solumuzu da ilgilendiriyor bu soru.

Pazartesi, 29 Eylül 2014 11:34
Osman Çutsay

Makedonyalı “küreselleştiricinin”, Büyük İskender, toprağı bol olsun. Bazen kördüğüm olmuş sorunları bir kılıç darbesiyle çözmenin mümkün olduğunu, rivayet odur ki, hazretten öğrenmişiz. Diyelim öyle. Fikir dünyasında bu işler daha bir önemli. Bugün hele çok daha önemli.

Pazartesi, 22 Eylül 2014 11:14
Osman Çutsay

Boğazımızdaki ilmeği ne yapacağız? Eski ve daha tanıdık bir ilmekle mi değiştireceğiz? İyi de, bunun için devrim yapılır mı? Yoksa demokrasi tam da bu mu demek?

Pazartesi, 01 Eylül 2014 11:07
Osman Çutsay

Türkiye gericiliği, şu “yeni hükümet”, ateşle oynamaya mahkum. Eğer Tayyip Erdoğan gibi biri bu ülkenin kaderine el koyabilmişse, askeriyeyi, yargıyı ve yasamayı kolayca hallaç pamuğu gibi atabilmişse, böyle bir coğrafyayı kan ve gözyaşından başka hiçbir yakın gelecek beklemiyor demektir.

Pazartesi, 08 Eylül 2014 11:20
Osman Çutsay

Çöküş en zenginlerde de tartışma konusu. Henüz önlem alabilecek durumda değiller, yangına körükle gidiyorlar ve bunun bizi ilgilendiren yanı çok fazla. En alt kattayız çünkü.

Pazartesi, 25 Ağustos 2014 11:05
Osman Çutsay

Soralım. Kısa bir süre önce Ethem Dinçer’in kaleme aldığı ve Notabene Yayınları’nın bastığı “Sizin Veysel“ kitabının satırlarından kafamızı kaldırarak, Veysel ve arkadaşlarının tertemiz anısını bunlarla kirletmemek için de özel bir itinayla, soralım: Utanırlar mı?

Yüzleri kızarır mı?

Pazartesi, 11 Ağustos 2014 11:29
Osman Çutsay

Tuhaf ya da maskaralık olarak nitelendirilebilecek bir seçim oyunu geride kaldı. Türkiye’deki bu tuhaflık, Avrupa’nın hegemon ülkesi Almanya için yine bir tür iç politika unsuruydu. Endişeli Berlin, Erdoğan’ın biraz kırpılarak önde çıktığı sonucu memnuniyetle karşıladı. “Sıkıntı yok” yani. Neden?

Perşembe, 15 Mayıs 2014 11:45
Osman Çutsay

Soma’daki kitle katliamı veya serbest piyasa cinayeti, bilinmedik bir şeyi mi vurgulamış oldu? Hayır. İşte hep birlikte, hür teşebbüsün veya sermaye birikiminin ne anlama geldiğini, nelerin üzerinde yükseldiğini, bir kez daha gördük. Bu katliamın muhatapları, emekçi halk da gördü. Hatta bizzat yaşadı. Ama felaketin farkına varabildi mi?

Perşembe, 10 Nisan 2014 12:38
Osman Çutsay

Her şeyimiz benzemeyecek tabii. Ama böyle büyük depremlerin etkisiz kalması mümkün de değil.

Perşembe, 06 Şubat 2014 11:07
Osman Çutsay

Türkiye Başbakanı Recep Tayyip Erdoğan’ın Berlin’de Başbakan Angela Merkel’le buluşması, bu arada da yandaşlarıyla yaptığı salon toplantısı, üç meselenin altını bir kez daha çizdi.

Bir: Almanya için Türkiye Ortadoğu’da önemli bir atlama taşıdır, ama bir köprü olarak çökme sürecindedir. Berlin’in bu çöküşe şimdilik fazla üzüldüğü söylenemez.

Perşembe, 23 Ocak 2014 10:51
Osman Çutsay

Az buz değil, aradan neredeyse 100 yıl geçmiş. Çok şeyi değiştiren bir zaman bu. Tabii biz “zaman” diye kolayına alıyor, öyle özetliyoruz. Değişen, somut mekan ve onun bir parçası olan insandır. Sağ da sol da bu dönüşümden payını alıyor...

Perşembe, 02 Ocak 2014 10:43
Osman Çutsay

Avrupa faşizmi, iktidar kaçkını kıldığı Avrupa solu sayesinde ve 50 yıldır bizi de vuruyor: Hâlâ, kapitalizmdeki “gerçek sol” politikanın, emekçi sınıfları döven politikalara karşı köklü bir iktidar alternatifi oluşturması değil, izlenen emekçi ve aydın karşıtı politikaları engellemesi gerektiği ileri sürülebiliyor. Artık nasıl olacaksa?...