7 sonuçtan 1 - 7 arası gösteriliyor
Salı, 27 Ekim 2015 16:30
Çerçeve

Sanatın özgürce üretilebileceği bir ortamın yokluğu ve bu kültürel, sanatsal ifade ediş biçimlerine uygulanan müdahalenin bir devlet politikası olarak yürütülmesi, Türkiye’de uzun zamanlı bir inşanın sonucu. Bizlerse, sanatın eşit bir toplumda, özgürce üretilen ve üretilenin metalaştırılmadığı, bağımsız bir araç olarak düşünülmesi gerekliliğini vurgulayarak söze başlıyoruz.

Pazartesi, 14 Eylül 2015 18:00
Engin Karaman

“Gezi hakkında bu kadar yalan söyleyenler 90’larda yaşananları kimbilir nasıl çarpıtmıştı!”, “Tabut başında siyaset yapanlar bu zamana kadar neleri istismar etmemiştir ki!”, “Bu yolsuzlukları bile hasıraltı edebiliyorlarsa şimdiye kadar neleri gizlemişlerdir!" ve benzerleri...

Salı, 02 Haziran 2015 13:15
Faik Eryaşar

… 1 Aralık 1934 yılında bir gün Stalin, Kaganoviç ve Voroşilov birlikte otururlarken, bir sekreter Kaganoviç’i dışarı çağırdı ve kendisine bir telgraf verdi. Telgrafta Leningrad parti örgütü ve sovyetinin önderlerinden Kirov’un vurularak öldürüldüğü bildiriliyordu.

Salı, 09 Haziran 2015 15:00
Aynur Özcan Gümüş

Malum, Türkiye’deyseniz hayatın ve haberlerin akışı jet hızıyla sürmekte olur. Kafanızı kaldırdığınızda bir ton yeni gelişme çarpar suratınıza. Bunları takip edebilmek, yetişebilmek için haliyle anbean haber yapan sitelere bakmanız gerekir.

Pazartesi, 20 Nisan 2015 08:45
Bertan Eren

Peter Greenaway’in son filmi Eisenstein Meksika'da, İstanbul Film Festivali kapsamında seyircilerle buluştu. Yakında ülkemizde de gösterime girecek olan filmde, eğer bilinçli bir tahrifat değilse, bizim bildiğimiz Ayzenştayn’a dair pek bir şey olduğunu söyleyemeyiz.  

Çarşamba, 25 Şubat 2015 16:15
Ali Adıgüzel

Tarih 15 Mart 2011'i gösterdiğinde sıra Suriye'ye gelmişti. Tunus, Mısır, Libya derken en zoru en sona kalmıştı. Arap Kışı Suriye'ye de geldi ama bu sefer tamamen gayri meşru şekilde hepsi terörist, cihatçı çeteler tarafından ve alçakça saldırı ile gelmişti.

Perşembe, 15 Ocak 2015 09:00
Vecihe Özge Zeren

Gerilla tiyatrosu kavramı, ilk olarak 1959 yılında kurulan San Francisco Mime Troupe (SFMT) topluluğunun yazarlarından Peter Berg tarafından ortaya atılır ve topluluğun kurucusu olan Ronald Guy Davis tarafından da benimsenerek kendi topluluklarının tiyatro biçimini açıklamak üzere kullanılmaya başlanır.